Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Registreren nieuwe forumbezoekers
Even mezelf voorstellen, Ik ben Piet en ben woonachtig in België - Oost-Vlaanderen.
Ik rij met een verbouwde R100RT van 93.

Mvg

PietVO
Reply
Hoi. Mijn naam is Ruud en sinds 2 dagen in het bezit van een geel geschilderde R27 met veel roest. Heeft 15 jaar stilgestaan. Aan de slag dus.
Reply
hello Hello everyone Smile
Reply
Ik, Berny uit Oost Gelderland, heb ooit een Harley Liberator uit 1947 gehad, een burgermodel welke ik na restauratie eind jaren '90 verkocht heb.
Na een paar jaar niets begon het weer te kriebelen en mijn wens was een boxer. In 2005 in het bezit van een BMW R80RT gekomen, door de vorige eigenaar uit Engeland geïmporteerd. Iets minder sleutelen en wat meer rijden. Voorlopig kan ik hier nog wel even mee vooruit.
Reply
Hallo, ik ben Patrick (Belg) en woon in Frankrijk, ik heb net een Triumph Speedmaster geruild voor een BMW R1100RS van 1995.
Het sportstuur ligt mij niet zo, ik ben 1,88m en zoek dus een oplossing om een hoger stuur te vinden die er op past... iemand een idee?
Reply
Stel je vraag in een -nieuw gestarte-discussie, registreren nieuwe forumbezoekers wordt m.i. weinig gelezen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Hallo ik ben Jan Paul en heb vorig jaar mijn R1100RT verkocht, maar bloed kruipt waar het niet kan en heb onlangs weer een BMW R65TIC gekocht. Mijn eerste BMW was een R65RT. Deze R65TIC loopt weliswaar maar is een restauratieprojekt en hoop op dit forum op een aantal zaken ondersteuning/advies te vinden. Misschien plaats ik ook nog wel wat foto's gedurende de restauratie, indien dit door jullie op prijs wordt gesteld. Was al eerder op dit forum onder een andere naam, maar ben mijn wachtwoord blijkbaar kwijt. Heb me dus maar weer laten registreren.
Reply
hallo ik ben een r27 aan het opknappen maar ik problemen met de motor hij loopt maar ploft en draait onregelmatig en stopt het probleem is dat ik de voorontsteking niet kan afstellen als ik deze helemaal vervroeg ben ik ongeveer 5 graden na OT maar als de syncronisatie tussen krukas en nokkenas niet juist staat dan zullen de kleppen toch tegen de zuiger slaan kan iemand mij daarmee helpen mvg jp
Reply
Ik heb vroeger een R27 gehad en herinner me het volgende. Je moet er eerst zeker van zijn dat de ketting die tussen de nokkenas en de krukas zit juist gemonteerd is. Een bepaald merkteken op de nokkenas moet overeenkomen met een merkteken op de krukas. Als dat goed zit en als de ketting niet te ver versleten is, dan moet het stelbereik van van de stelplaat van het contactpuntje groot genoeg zijn om de ontsteking op tijd te zetten. Voor de juiste vooronsteking moet je de vervroegergewichten helemaal naar buiten draaien en de contactpunten moeten beginnen te openen precies als je de uiterste stand bereikt. Het openen is te controleren met een batterij en een lampje of een voltmeter en het moet plaats vinden als het vliegwiel bij merkteken staat dat hoort bij maximale vooronsteking.

Ik heb bij mijn R27 een keer een losgelopen centrale M6 moer van de vervroeger gehad. In het vervroegerhuis zit een rond gat met een platte kant die over een platte kant van de nokkenas valt. Als de moer losgelopen is dan beschadigt de nokkenas de platte kant uit het vervroegerhuis waardoor het vervroegerhuis niet meer eenduidig op een bepaalde plaats komt te zitten. De zaak is dan niet meer goed af te stellen. Ik heb met zilversoldeer een nieuwe platte kant in het vervroegerhuis gemaakt en dat daarna uitgevijld zodat het weer precies over de as paste. Misschien is bij jou ook zo iets aan de hand. De originele M6 moer heb ik vervangen door een zelfborgende M6 moer.
Reply
Hallo,

Ik ben teake, woon in midden friesland.
Rond oktober afgelopen jaar een r60/5 aangeschaft, in middels zo'n 4000km gereden. Rijdt goed!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)