Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Registreren nieuwe forumbezoekers
Goeden dag en meteen ook bedankt Forum deelnemers.
ik heb sinds aantal jaren een BMW R50 uit 1968 en al veel informatie kunnen opzoeken op dit forum. Zelf ben ik met name liefhebber van het oogstrelende model en heb weinig kennis van de motoren en de techniek, vandaar het veelvuldig surfen op dit forum.
Als ik ergens een mooie zijspan combinatie van een vergelijkbaar model (R50-60 of iets dergelijks) tegen kom dan wil ik die nog graag aanschaffen.

groet, Frank
Reply
Beste Bmw liefhebbers,
Wij, mijn vrouw en ik, hebben onlangs een R60/2 met Steib zijspan gekocht. We hadden ervaring met een Ural, maar dit is toch even iets anders.

Nu heb ik meteen een vraag: verkoper heeft aangegeven dat een minerale olie 20 w50 gebruikt dient te worden. Volgens de instruction manual dient een Single Grade SAE 30 olie te worden gebruikt. Wat kan ik het beste gebruiken?
Alvast dank voor de genomen moeite om te reageren.

Gr. Nico
Reply
Welkom!
Het is handiger om je vragen niet in het voorsteltopic te stellen.
20w50 is prima. Single grade was in de jaren 50/60 normaal maar nu al lang niet meer.
Reply
Om de verwarring compleet te maken:
ik heb een origineel BMW instructie boekje R50/S, R60,R69S waarin "sommer und winter" multigrade 10W30 voorgeschreven wordt.
In een "alles over uw motor" uitgave vóór 1972 wordt single grade 40 in de zomer en 20 in de winter genoemd.

Als ik die gegevens combineer kom ik uit op een moderne 10 of 15 W 40 multigrade motorolie.

Hopelijk kan iemand anders er meer over melden.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Dank je wel Coen en Peter. Zal er voortaan een aparte topic van maken.
Reply
Nieuwe haring!

Hallo iedereen, Kees uit Schalkwijk -Houten.

Bijna nieuwe R75/5 op de kop getikt met maar 24k op de teller.
Na 1500km in de laatste 2 weken is dit een blijvertje... Zoek bij de hobbyist wat kleine spullen om achterstallig we're te doen.

En ga de vering voor en achterstallig probe rent te verbeteren, is niet best... dus heb je ervaringen laat me weten!

Dank Kees

Reply
Welkom op dit forum Kees! Leuke motor, zo'n R75/5. En 24.000 km is echt erg weinig!
M.v.g., Omar.
Reply
24.000 km is onwaarschijnlijk weinig voor een meer dan 40 jaar oude motorfiets ...
Reply
Kees schrijft daarom ook 24 duizend km- op de TELLER !!!!!
Wil niet zeggen dat dit echte km- zijn.
Maar als dit na revisie en restauratie is, heeft hij een prima motor.
Reply
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, maar in dat geval is de niet-gecorrigeerde km-stand niet relevant om te vermelden.

P.S. Mijn BMW heeft 172.000 km gelopen zonder revisie tot dusver (en ook dat is geen prestatie).
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)