Threads: 1
Yow de mannen,
ik heb me zondag een R100R van '92 gekocht, die onder handen genomen is door een heuse restaurateur. Elk moertje blinkt als een spiegel, zelfs het blok kent geen enkel zweetplekje, nergens. Echt straf.
Maar hij heeft er wat te weinig mee gereden, dat wel. Bandjes van 16 en 10 jaar oud, met duizenden scheurtjes erin. Ook een achterschokbreker die het allemaal wel al gehad heeft. Dus die zou best vervangen mogen worden. Maar daar open ik wel een apart topicje over. Cheers!
Beste mensen, Ik ben nieuw op het forum en wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Ferry en sinds vandaag eigenaar van een R850R. Tot voor kort heb ik een Royal Enfield Himalayan gehad, maar toen bleek dat er iets niet goed in de uitlijning van het frame zat heb ik hem terug naar de dealer gebracht. Ik vind sleutelen leuk en volgens mij is dat goed te doen aan de R850R.
Threads: 5
Welkom Ferry. Dit forum is echter wel voornamelijk gericht op de oude 2-klepsboxers, maar er is hier ook wel wat kennis aanwezig van de 4-klepsmodellen.
Dag allemaal,
Sinds vandaag nieuw op het forum, sinds een maand een BMW en motorrijder sinds 2002.
Wel diverse motoren in bezit gehad maar dit is mijn eerste BMW, een R80/7 uit 1978 met S-kuip en S-zadel.
Ook nog met de ATE rem aan de voorzijde.
Ik rijd vooral wanneer ik zin heb om te rijden en da's best regelmatig. Daarbij hoeft het dus ook niet perse mooi weer te zijn. Gladheid vermijd ik wel, beetje regen kan ik tegen.
Ik sleutel sinds mijn 16e aan allerlei motorvoertuigen, ik begon met een Puch MS50V uit 1965 en heb een voorliefde voor klassieke Mini's welke ik er ook een in restauratie heb.
Niet perse een bijzondere uitvoering, een 1000cc uit 1989, maar het is wel mijn aller eerste auto en dat maakt hem voor mij bijzonder.
Graag tot ziens in een van de onderwerpen hier op het forum!
Groet Chris
Threads: 5
Welkom op dit forum Chris.
Threads: 0
Hallo,
Ik ben sinds gisteren in het bezit van R100 RS van 1977 met spaakwielen in de kleur blauw/wit. De motor is nog in originele staat met weinig schade, een paar kleine krassen en geen deuken. Technisch lijkt hij in orde Na de eerste 350km die ik heb gereden.
Een heerlijke motor dat moet wel want het is een goed bouwjaar, de motor is net zo oud als ik. Van de winter maar eens onderhoud gaan plegen en het een en ander controleren.
Ik ben reeds in het bezit van 2 zundapp die volledige zijn gereviseerd en gespoten. Een 125cc uit 1971 motorfiets en 50cc bromfiets uit 1967. De R100 opknappen word het volgende project maar met minder werk.
Mvg, Alex