Hallo BMW helden,
Mijn naam is Bart. Ik ben een heropstapper. Nu 10 jaar niet gereden, maar sinds deze week trotse eigenaar van een R45 uit `79.
Ik woon in Limburg.
De motor heb ik bij de Knalpot om de hoek gehaald, bij een particulier. Loopt prima, maar wel achterstallig onderhoud.
De bedoeling is hem licht om te bouwen naar Bratsyle/caferacer.
Dus er zullen van mijn kant wel wat technische vragen langskomen .
Groet Bart
hoi, ik ben Louis en woon in utrecht. Nu heb ik een 60/6 reeds 32jaar, een r80st want die rijdt zo lekker, als een bromfiets en de laatste r100r van 1996.
Helaas heb ik vorige maand mijn mystic ingeruild, want mijn rug ging steeds meer pijn doen door de lage zit op de mystic.
Ben weer wat meer gaan sleutelen, door mijn zoon die ook bmw rijdt. een r45, dubbele schijven, maar met een r100rt blok. gaat wel lekker snel.
mijn naam is Erik.ben zaterdag voor het eerst in bezit van een rode BMW r1100rs van 1998.
ik heb 11 jaar geen motor meer gereden daar voor buikschuivers. zondag rondje Holterberg gedaan beviel goed op stotteren na dan er zullen dan ook wel technische vragen langs komen .
Hallo,
Mijn naam is Jaap en woon in Emmer-Compascuum en ben van het bouwjaar 1962.
Ik ben begonnen met motorrijden in 1981 op een Kawasaki Z1 900 en verder door de jaren o.a. een Yamaha xj 650 maxim, een paar xj 750 maxim's, Kawa 454 ltd, Honda 700 Supermagna en een Kawa vulcan 800 vn classic.
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een BMW R1200C (2004) en moet zeggen dat ik nog nooit eerder op zo'n fijne motor heb gereden.
Verder ben ik helemaal nieuw in de BMW-wereld en hoop hier evt. tips en goede raad te vinden wanneer ik het nodig zou hebben.
Groet, Jaap
Hallo, mijn naam is Sander, 33 jaar, woonachtig in Heerlen (Limburg). 2 jaar geleden een BMW R80 uit '79 gekocht en deze aan het opknappen. Blijft niet helemaal origineel, wordt een soort brat/scrambler. Ik heb al veel interessante topics op dit forum gelezen, ook al vaker bij de Hobbyist onderdelen gehaald en ben daar voorzien van zeer degelijk advies. Zal zeker nog wel eens een vraag stellen als ik ergens niet uitkom en zal hopelijk tijdens mijn project genoeg kennis vergaren om ook eens een keer zelf nuttig advies te kunnen geven.
hallo mijn naam is ted 43 jaar en sinds 4 weken in het bezit van een lekkende k75 uit 1990
die eigenlijk zou gesloopt worden maar nu wordt gered.en hoop hier wat advies en nuttige informatie te vinden ben reeds begonnen met de olie lekkages op te lossen .verder is het even zoeken hoe zo,n forum werkt ben er niet zo goed in .
Mijn naam is Bas uit Voorthuizen, de trotse bezitter van een R75/5 uit 1973. Vandaag maar eens aangemeld omdat ik toch echt niet het dopje kan vinden voor de olie van de versnellingsbak.....iemand?
Hopelijk kan ik later ook anderen assisteren. Ben zelf ook nog in het bezit van een K1600GT...maar moet toch zeggen, die R75 is toch echt wel prachtig.
Welkom Bas
Een R75/5 is inderdaad een pracht machine, vroeger ook een gehad, nog altijd spijt dat ik die heb weggedaan
De aftap plug van de versnellingsbak zit gewoon in de onderkant, tussen de framepijpen. Vullen aan de zijkant, net voor het schakelpedaal. Er is geen niveau indicator, maar het service boekje schrijft dat je moet vullen tot de onderste schroefdraad gang van de opening van de vulplug.