Threads: 4
heeft soms iemand ervaring met het verwijderen van lagerschalen uit een gietwiel,zonder gebruik te moeten maken van een (zeer dure) lagertrekker?
Of waar kan zo een lagertrekker voor "hobby"gebruik aangekocht worden?
alle door mij bezochte auto-speciaalzaken hebben zo'n stuk gereedschap niet in voorraad.
Dahlen,
effe googlen, op binnenlagertrekker en op afbeeldingen zetten, dan heb je de trekker zo. Niet duur maar je hebt wel een hulpstuk nodig om aan de trekker te bevestigen.
Als je niet te ver woont vanaf Leiden kan ik ze wel voor je eruit trekken.
Richard
Richard;
dank voor het voorstel,maar Leiden is wat te ver,ik vrees ook dat het zonder specifiek gereedschap niet zal lukken zonder brokken aan de velg te maken.
velg warm maken dan vallen ze er bijna vanzelf uit. Ik leg mijn naaf voor dat doel even op een petroleumkachel (mooi rond kacheltje. Na een minuutje of tien duw ik de lagers er met een schroevendraaier uit. Hoogstens een tikje nodig.
volgens sommige bronnen mogen enkel bepaalde velgen verwarmd worden.
dit zou te maken hebben met het type materiaal waaruit de naaf is gefabriceerd???????
meningen?
Beste Jan,
Heb een R50 van 1969 en zou graag speciaal gereedschap willen hebben om versnellingsbak uit elkaar te halen.
Kan ji daar iets in betekenen. Ik heb documentatie van olieslager welke gereedschappen je nodig heb.
Ik hoor graag van je.
Groet Henk
Beste Jan ,
Ik ben helemaal onder de indruk van U mallen cq trekkers ,ik zou graag met je in contact willen komen ,als je het uit komt .
Vooral die voor het tandwiel van de nokkenas .
Ik kan eventueel langs komen maar ik heb je adres niet , ik kom uit midden Brabant , Tilburg .
Laat mij iets weten aub,
MVG Ed van Loon.