Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lagerschalen verwijderen
heeft soms iemand ervaring met het verwijderen van lagerschalen uit een gietwiel,zonder gebruik te moeten maken van een (zeer dure) lagertrekker?
Of waar kan zo een lagertrekker voor "hobby"gebruik aangekocht worden?
alle door mij bezochte auto-speciaalzaken hebben zo'n stuk gereedschap niet in voorraad.
Reply
Dahlen,

effe googlen, op binnenlagertrekker en op afbeeldingen zetten, dan heb je de trekker zo. Niet duur maar je hebt wel een hulpstuk nodig om aan de trekker te bevestigen.
Als je niet te ver woont vanaf Leiden kan ik ze wel voor je eruit trekken.

Richard

Reply
Richard;
dank voor het voorstel,maar Leiden is wat te ver,ik vrees ook dat het zonder specifiek gereedschap niet zal lukken zonder brokken aan de velg te maken.
Reply
velg warm maken dan vallen ze er bijna vanzelf uit. Ik leg mijn naaf voor dat doel even op een petroleumkachel (mooi rond kacheltje. Na een minuutje of tien duw ik de lagers er met een schroevendraaier uit. Hoogstens een tikje nodig.
Reply
volgens sommige bronnen mogen enkel bepaalde velgen verwarmd worden.
dit zou te maken hebben met het type materiaal waaruit de naaf is gefabriceerd???????
meningen?
Reply
Nog een optie: door het sleutelen aan BMW's ontstond bij mij de behoefte aan speciale BMW gereedschappen. Enkele daarvan maak ik zelf (draaien & frezen). Daar heb ik nu ook plezier in gekregen. Ik wil wel kijken of ik een lagerschaal trekker kan maken. Als ik 'm zelf houd, kost 't je niets, behalve een trip naar West Brabant. Of mailen van tekeningen/fotos en de maten. Mocht je 'm willen houden, dan de alleen de materiaal kosten.
Zie voorbeeld van multi tool voor R50/60/51/67 blokken
http://www.youtube.com/watch?v=myZ-U7YCi...ure=relmfu

Groeten,

Jan
Reply
Sorry, verkeerde link.
De zelfgemaakte multi tool is deze
http://www.youtube.com/watch?v=RXA7L2z3StA
Reply
Beste Jan,
Heb een R50 van 1969 en zou graag speciaal gereedschap willen hebben om versnellingsbak uit elkaar te halen.
Kan ji daar iets in betekenen. Ik heb documentatie van olieslager welke gereedschappen je nodig heb.
Ik hoor graag van je.

Groet Henk
Reply
Beste Jan ,
Ik ben helemaal onder de indruk van U mallen cq trekkers ,ik zou graag met je in contact willen komen ,als je het uit komt .
Vooral die voor het tandwiel van de nokkenas .
Ik kan eventueel langs komen maar ik heb je adres niet , ik kom uit midden Brabant , Tilburg .
Laat mij iets weten aub,
MVG Ed van Loon.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)