Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppeling r75/7 fluit
Had hem onder het verkeerde topic geplaatst, dus nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=GhnKNdBVI...e=youtu.be
Reply
Rudy, lekker geluidje,maar ik hoor geen mechanisch verschil. Mijn zoon (jonge oren) ook niet.
Mooie Dellorto's trouwens.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Toch hoor ik minder mechanische bijgeluiden bij het intrekken van de koppeling, toerental gaat mede omlaag en vervolgens slaat madam af, moet ze ook helemaal zelf weten, eigen karakter denk ik.
Uitlaatgeluid is trouwens super gedempt, zitten binnendempers in, met RVS wol omwonden en afgedopt aan het einde van de binnendemper, super legaal allemaal ( denk ik ).
Carburatie is Dellorto PHF 36 mm.
Ding op de versnellingsbak is de claxon trouwens, Nautilus Stebel, iets van 139 Db op 2 meter afstand.
Maar er is tenminste weer een sleutelklus uit de wereld, de koppeling rammelt, hoort gewoon zo.
Reply
Niks mis mee . Het rammelen word veroorzaakt door de enigzins onregelmatige stationaire loop van het blok . Een beetje rukkerig . Dat krijg je er niet uit ,en is een gevolg van de overlappende kleptiming van je Siebenrock set . Gr. Cees.
Reply
Nou, eindelijk de bits en bytes in lijn gekregen en het filmpje met geluid op het web gekregen:

http://www.youtube.com/watch?v=dhGYBL50I...e=youtu.be

Willen jullie eens luisteren en idee:een spuien over wat dit kan zijn? Ik heb meerdere malen tijdens de opname de koppeling ingeknepen. Las je goed luisterd is het geluid er soms wel, soms niet. Als het er niet is loopt de motor in zijn vrij zonder ingeknepen koppeling. In het echt is het beter hoorbaar.
Reply
Zoveel vreemds hoor ik niet, ik zou zeggen koppelingsplaat en drukgroep vervangen en als je dan toch de bak eraf hebt keerring krukas en afdichting oliepomp vervangen. Misschien komt geluid wel uit de bak ( lagers hebben ook niet het eeuwige leven )

Succes.
Reply
Heb je trouwens ook gecontroleerd of zuigertje en plaatje dat aan weerszijde zit van druklagertje niet ingelopen zijn ? Anders gaat nieuw lager ook weer zo stuk ! Deze kun je trouwens ook laten afdraaien zodat ze weer vlak zijn.
Reply
Lijkt me niet direct verontrustend . Verontreiniging in olie van bak in de gaten houden is de enige controle op overmatige slijtage !! Dat wil niet zeggen dat je iedere maand de olie hoeft te vervangen . Gewoon de intervallen aanhouden . Doe eens 1liter in de bak i.p.v. 0,8 Ltr . Met een blokje hout van 2,5cm onder de linker poot van middenbok lukt dat . Gr Cees.
Reply
Aan de zuiger en plaatje van het druklager zag ik niets vreemds toen ik die heb vervangen.

Ok, dan hou ik de olie van de bak goed in de gaten en rij verder met een glimlach door. Is het beter om er een liter in te doen ipv 800ml? Ik hoor dat nu voor het eerst eigenlijk.
Reply
Klopt, item komt slechts af en toe boven water. Ik doe er al tijden een liter in, bevalt prima. Bak is schakelt stiller terug bij hete olie.En mogelijk blijven de lagers ook langer heel.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)