Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tijdklokje BMW R100RS
Reactie van bezoeker 'Jan Klifman', geïmporteerd van het oude forum:

Het tijdklokje van mijn BMW R100RS uit 1979 blijft af en toe stilstaan. Ik heb het idee dat er binnenin af en toe wat vast zit. Ik heb het klokje eruit gehaald, maar hoe krijg ik het open? Moet je daarvoor de metalen rand aan de bovenkant, welke het glas omsluit, kapot maken? En als dat het geval is, waar kun je dan zo'n nieuw metalen randje kopen? Of moet je zo'n klokje niet openen, omdat er geen onderdelen in zitten die gesmeerd moeten worden?
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is een quartz uurwerk en daar zitten m.i. geen delen in die gesmeerd moeten worden.Is het geen electrisch probleem , bijv. een los contact of slechte massa?Dit kun je controleren door op het moment van"vastzitten"van het uurwerk dit even met een spanningsmeter door te meten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Harmen', geïmporteerd van het oude forum:

Het klokje krijg je open door de aluminium rand met een kleine schroevendraaien open te buigen. Leg het klokje met het glas naar beneden op de werkbank en wurmen maar. Bij mij was de minutenwijzer eraf gevallen, en tikt nu weer vrolijk mee. De aluminium rand weer voorzichting met een hamertje dicht kloppen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)