Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brembo remmerij remmend krijgen??
#1
Hoi mensen, m.b.t mijn recent aangeschaft r100rt heb ik 2 vragen.
1 Waar zit het remlichtschakelaar voor de achterrem? Deze blijft hanegn doch is onvindbaar.
2; M.,B.T de bejubelde Brembo-remmerij voor;
Ik snap er geen hol van (de theorie/principe wel)en wil het direct snappen dus dat gaat niet. Ik heb op online tekeningen gekeken maar dat ziet er heel anders uit dan wat ik op mijn motor heb zitten;
Bij elkaar; Er lekt veel olie uit- wat zo blijkt te heten- de hoofdremcylinder op het stuur.
De olie lijkt tussen een kier te druipen tussen het deel waar dat reservoir op zit en het deel waar de olieleiding op uitkomt.
Vanochtend wilde ik dus het wiel er uit halen, toen zaten de remblokjes nog los. Nu zitten ze vast en wil het wiel alleen met veel kracht ronddraaien. De blokjes van de rechter klauw gaan dan mee op en neer. De pennen( die door de blokjes heen gaan?) zie je aan de buitenkant van de klauw ook mee op-en-neer gaan.
waar het aan ligt? geen flauw idee.. Misschien een trommelrem van een ouder type onder zetten?? .
schijfremmerij is nieuw voor me en op dit soort momenten vraag ik me af waarom ze dit hebben doorgezet..

Reply
#2
Zie ook mijn reactie op een ander forum.

Waar je eens naar kijken moet zijn de aluminium ringen een weerskanten van de aansluiting van de remleiding op de hoofdremcilinder. Deze zullen zeer waarschijnlijk bij een laatste beurt niet vervangen zijn en zijn nu hard geworden. Verder kijken of de aansluiting op de hoofdremcilinder helemaal glad is.
Reply
#3
Achter rem schakelaar zit achter de rechter steun waar het stepje van de duo zit .

Pieter
Reply
#4
Zo zie je maar we gaan hier gewoon door met reageren.

Pieter
Reply
#5
Top!
Remschakelaar zit inderdaad wat verstopt. ik denk dat het achterwiel er uit moet om te zien waarom hij blijft hangen.
De remblokjes van 1 klauw gaan veel op en neer, d egaten in d eklauwen waar d epennen in zitten lijken wel uitgesleten.. vervangen dus?
Reply
#6
Ik denk eerder dat de gaten in blokken te ruim zijn in plaats van de gaten in de klauw. Dan zouden de pennen er zou zo uitvallen.
Reply
#7
De pennen bewegen aan de buitenkant op en neer, remblokken kantelen in het remzadel.
Alleen links, wiel loopt te zwaar, weerstand voelbaar.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)