Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanduwen, steppen : hoe precies ?
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij een oude R100/7 uit 78. Met het koude weer rij ik weinig, waardoor de accu niet goed opgeladen wordt en uiteidelijk niet meer genoeg vermogen kan leveren voor het starten. De accu zelf is nieuw overigens. Een kickstarter zit er niet op, en nu hoor ik van diverse kanten tips over aanduwen, steppen en zo om op die manier de motor alsnog aan de praat te krijgen. De een zegt echter : contact aan, beetje choke, zet 'm in z'n 2, ga erop zitten koppeling in en lopen maar met de motor tussen de benen, dan slaat ie vroeg of laat aan, een ander zegt weer van in z'n 3 of z'n 1... wat zijn de ervaringen op dit forum met dit soort 'technieken'? Ik ben een beetje in de war door de uiteenlopende tips en heb nog niks geprobeerd. Lopen met een 230 kg zware motor lijkt me zowieso al geen pretje maar elke keer de accu eruit en opladen ook niet...
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny GSi', geïmporteerd van het oude forum:

ik loop wel eens vaker een moto aan de gang...
een k1100 of k100 en dat gaat vlotjes... flink sprintje en dan spring ik er gewoon op en laat tegelijkertijd de koppeling komen,soms moet ik tweemaal aanduwen maar meestal zijn ze van de eerste keer weg

een beetje oefenen hierop is leuk en goed voor je quadriceps...
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Aanduwen kun je wel schudden in je eentje. Met twee man gaat wel, eentje op de motor zittend en eentje duwend: motor in twee, choke open, contact aan, koppeling in, vaart maken, koppeling los en blijven douwen.

Makkelijker is: een druppellader kopen en een permanente aansluiting aan je accu maken, zodat je die lader snel aan- en af kunt koppelen.

Nog een vraag: hoe weinig rij je? En staat je motor buiten of binnen? Een nieuwe accu moet het wel enige tijd uit kunnen houden en dan zonder weinig problemen de motor kunnen starten.
Misschien tijd voor een schoonmaak-/afstelbeurt?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)