12-31-2003, 02:00 AM
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij een oude R100/7 uit 78. Met het koude weer rij ik weinig, waardoor de accu niet goed opgeladen wordt en uiteidelijk niet meer genoeg vermogen kan leveren voor het starten. De accu zelf is nieuw overigens. Een kickstarter zit er niet op, en nu hoor ik van diverse kanten tips over aanduwen, steppen en zo om op die manier de motor alsnog aan de praat te krijgen. De een zegt echter : contact aan, beetje choke, zet 'm in z'n 2, ga erop zitten koppeling in en lopen maar met de motor tussen de benen, dan slaat ie vroeg of laat aan, een ander zegt weer van in z'n 3 of z'n 1... wat zijn de ervaringen op dit forum met dit soort 'technieken'? Ik ben een beetje in de war door de uiteenlopende tips en heb nog niks geprobeerd. Lopen met een 230 kg zware motor lijkt me zowieso al geen pretje maar elke keer de accu eruit en opladen ook niet...
Ik rij een oude R100/7 uit 78. Met het koude weer rij ik weinig, waardoor de accu niet goed opgeladen wordt en uiteidelijk niet meer genoeg vermogen kan leveren voor het starten. De accu zelf is nieuw overigens. Een kickstarter zit er niet op, en nu hoor ik van diverse kanten tips over aanduwen, steppen en zo om op die manier de motor alsnog aan de praat te krijgen. De een zegt echter : contact aan, beetje choke, zet 'm in z'n 2, ga erop zitten koppeling in en lopen maar met de motor tussen de benen, dan slaat ie vroeg of laat aan, een ander zegt weer van in z'n 3 of z'n 1... wat zijn de ervaringen op dit forum met dit soort 'technieken'? Ik ben een beetje in de war door de uiteenlopende tips en heb nog niks geprobeerd. Lopen met een 230 kg zware motor lijkt me zowieso al geen pretje maar elke keer de accu eruit en opladen ook niet...