Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cabs afstellen
#1
Afgelopen weekend heb ik mijn carburateurs afgesteld en de motor liep weer als een zonnetje. (dit kostte me letterlijk weken. Op het internet makkelijk uitgelegd maar dan die praktijk he...) Ik heb de vacuumrubbers vervangen en cabs schoongemaakt maar ik kreeg ze niet afgesteld. Afgelopen weekend heb ik de naald op de laatste stand gezet (nog 4 a 5 mm verder dan hij stond) zodat de maximale hoeveelheid brandstof ter beschikking is. Motor lekker warm gereden, op het gehoor afgesteld. Toen hij al lekker reed de vacuümmeter erop en verder afstellen.

Vanmorgen verheugde ik me al op een heerlijke rit naar mijn werk maar ben na 2 km snel omgekeerd. Het was levensgevaarlijk. Ik miste power, soms ploffen (arm mengsel) het was een drama.

Vraag: Hoe is het mogelijk dat dit zo ineens kan? Gisteren nog heerlijk gereden...
Reply
#2
invloed van regen op slechte bougiekappen ?
Reply
#3
niet toevallig vergeten de afsluitplugjes van de meters terug te zetten?
Vreemd dat je de naald ineens op een andere afstelling wilde zetten?
Begin opnieuw met de originele afstelling lijkt mij, dus de naald op de juiste plek.
Reply
#4
2 eenvoudige controles:

Controleer eens of je, als het stuur van de eindstand links naar de eindstand rechts gaat en vv. de gaskabels bij de carburateurs helemaal strak komen te staan. Het kan zijn dan door een te strakke gaskabel (bv een omweg in de loop van de kabel onder de tank) je de instelling beinvloed.

Ook mogelijk: de chokehendel (op de carb) komt niet terug (had ik toen het veertje doorgeroest was), dan blijf je op een kant met choke rijden. even met de hand de hendel op het chokehuis omlaag drukken en het probleem moet over zijn. Nieuw veertje en het probleem blijft weg.

succes




Reply
#5
@Marcel: de afsluitplugjes zitten er goed op. De rede dat ik de naald veranderd heb is omdat de nieuwe cab rubbers stugger zijn en er mogelijk minder brandstof naar binnen kon. Dat denk ik omdat ik de afstelling niet juist kreeg met ontzettend vaak harde ploffen uit de uitlaat. De ontsteking staat overigens goed.

@robbert: ik ga dat checken.
Reply
#6
Hallo Hen,

Haal de bochten eens van de carb's, en controleer of als je gas geeft de gasschuiven beide gelijk omhoog gaan.

Bep
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)