Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburatie probleem??
BMW r65 van 1987 draait stationair goed. Maar zodra je rijdt is het net of deze gaat viertakken net zoals je vroeger de verstelbare sproeier van de brommer niet goed had staan. Carburateur is compleet uit elkaar geweest en heeft een ultrasoon bad gehad. Bijna alles is vervangen behalve de naald en de hoofdsproeier. Zou deze versleten kunnen zijn?
Reply
Wat voor kleur heben je bougies. Zwart = te rijk, koffie verkeer = goed, wit = te arm.
Reply
De bougie links is zwart en rechts "koffie verkeerd" . De naald positie is voor beide de laagste stand.
Reply
Vlotter niveau van de linker Carb niet te hoog ?, Geen valse lucht die aangezogen wordt?
Reply
Als je maar 1 benzinekraan hebt , is het zeefje schoon in de aansluitnippel waar slang opgeschoven zit. SW17. Linker carb , luchtregelschroef iets uit 1/8 slag , krijgt te weinig lucht. Basis afstelling is , indraaien tot je aanslag voelt en dan 1 1/2 slag uit. Vertcaal Buisje in vlotterbak niet verstopt zit ook nog een kanaaltje in de hoek . Als de lucht er niet uit kan blijft niveau benzine te laag. En slurpt je hoofdsproeier lucht!! gevolg stotter neigingen. Groetjes Cees. P.S. Als je gewend bent laagtoerig te rijden , zet die gasnaald is 1 standje hoger . Dan neemt hij iets beter op bij lage toeren. Doei!!
Reply
Ik heb op mijn 100 rt van 92 ook een carb probleem tot ongeveer 140 km/u geen probleem daar boven begint hij te stotteren en stijgt het verbruik, collegas die in Duitsland achter mij reden vertelde mij dat hij geweldig naar benzine rook, vlotter problemen ?

Rudy
Reply
Quote:Ik heb op mijn 100 rt van 92 ook een carb probleem tot ongeveer 140 km/u geen probleem daar boven begint hij te stotteren en stijgt het verbruik, collegas die in Duitsland achter mij reden vertelde mij dat hij geweldig naar benzine rook, vlotter problemen ?

Rudy

Ik denk eerder dat je vonk uitvalt bij de hogere vullingsgraad bij 140 km/uur (=hogere eindcompressiedruk) door spaningsoverslag in het secundaire circuit.
Je zou wellicht aan een van beide bougies kunnen zien dat deze donkerder is.
Als dat het geval is, dan zou ik aan die kant beginnen met een nieuwe bougie ,vervolgens een nieuwe bougiekabel, en als dat niet helpt een andere bobine uitproberen.
Of eerst voor de zekerheid de bougiekabels omwisselen naar de andere cilinder, en kijken of de verkleuring nu op de andere bougie plaatsvindt.

Bep

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)