12-31-2003, 02:00 AM
Reactie van bezoeker 'Hans Franken', geïmporteerd van het oude forum:
Deze vraag betreft een R100 RS 1987. In de werkplaatshandboeken staat dat je voor het afstellen van de carburateurs de bougies om en om moet "kortsluiten". Het toerental van iedere cilinder zou dan evenveel moeten zakken. Hoe sluit je die kort? Waarom mag je de bougiekabel niet lostrekken?
Dan nog een vraag:
Met wat geprul aan gasschuif en mengselschroeven krijg ik de motor op het gehoor netjes lopend. Trek ik de ene bougie los dan loopt de motor gewoon door. Bougiekabel er weer op en de andere los en dan slaat de motor meteen af. Hoe kan dat nou weer? Het ding rijdt perfect, trekt goed op en verbruikt 1 op 13. Wie kan mijn vragen beantwoorden?
Alvast bedankt voor je reactie.
Deze vraag betreft een R100 RS 1987. In de werkplaatshandboeken staat dat je voor het afstellen van de carburateurs de bougies om en om moet "kortsluiten". Het toerental van iedere cilinder zou dan evenveel moeten zakken. Hoe sluit je die kort? Waarom mag je de bougiekabel niet lostrekken?
Dan nog een vraag:
Met wat geprul aan gasschuif en mengselschroeven krijg ik de motor op het gehoor netjes lopend. Trek ik de ene bougie los dan loopt de motor gewoon door. Bougiekabel er weer op en de andere los en dan slaat de motor meteen af. Hoe kan dat nou weer? Het ding rijdt perfect, trekt goed op en verbruikt 1 op 13. Wie kan mijn vragen beantwoorden?
Alvast bedankt voor je reactie.