Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW boxer uitlaat (zeuna), het binnenwerk nader bekeken.
Eenmaal in de grote middenste ruimte aangekomen kunnen de gassen
dan door het eindpijpje naar buiten worden gevoerd.

(foto nogmaals ge-upload na instellings verandering op forum).
Reply
Wat ik mezelf afvroeg was of de inkeping met geulen halverwege de linker demper nog een functie heeft. Waarschijnlijk heeft het te maken met het elimineren van resonanties in de demper,( of misschien (ook) om de demper iets meer in balans te krijgen met het rechter exemplaar?).

(inmiddels is me duidelijk geworden dat de inkeping met geulen is aangebracht om de steekas van het achterwiel te kunnen verwijderen, zonder de uitlaatdemper te hoeven demonteren.
Bedankt voor jullie reaktie Boxer Bakra, en PeterH, ik had de link niet gelegt).

Reply
Nou, nog 1 fotootje dan. De opengeslepen demper op de foto's is van een behoorlijk vroege serie.
Deze hadden het zeuna logo naast de bevestigings gaten staan.

Bij deze een foto.

Reply
Ik zie dat op het tijdstip van plaatsen de foto's als "portrait" (rechtopstaand)
worden geplaatst. De foto's echter zijn "landscape"(liggend in de breedte dus) aangeleverd.

Hopelijk kan deze instelling door de bouwer van de site veranderd worden.

Dan wordt het nog iets duidelijker.

Groetjes, Kees.
Reply
Bedankt, destructief onderzoek ...altijd leuk.
Reply
Hallo Kees : Bij mijn weten zijn die geulen in de linker demper c.q. deuk er alleen maar om plaats te scheppen om je steekas uit het achterwiel te trekken zonder demontage van de demper. Maar ik vind dat je makkelijker met het wiel kan jonassen , als die bolknack weg is . Overigens ik heb er London's aan bengelen die op maandagmorgen inelkaar gelast zijn , de deuk zit helemaal verdraaid zodat het ding er toch af mot bij operatie steekas uit. Leuk om is te zien wat er zon sigaar zit . groetjes Cees.
Reply
Ik denk dat Kees de geulen in de steekasdeuken bedoeld.Die lijken i.d.d. geen enkel nut te hebben.

Met vriendelijke groet,
PeterH
Reply
Geulen kunnen versteviging zijn, omdat hij anders gemakkelijker door kan knikken als het enkel een deuk zou zijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)