Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitleg over het nieuwe forum
Beste forumbezoeker

De laatste maanden is er veel ophef geweest over bijdragen aan het forum waarin liefhebbers van Japanse motoren de BMW motorfietsen afkraakten of andersom. De roep om verplicht in te loggen op het forum, met de mogelijkheid voor de beheerder om afzenders te blokkeren werd steeds groter en we hebben hieraan graag gevolg willen geven.
Vanaf nu dient er eenmalig een account aangemaakt te worden, waarna, als U dat wilt, de inloggegevens op Uw PC bewaard kunnen worden waarna inloggen snel kan gebeuren. Alleen lezen is nog altijd mogelijk zonder login, alleen zijn er in dat geval iets minder opties beschikbaar.

Alle bestaande inhoud van het forum is zo goed mogelijk overgenomen naar het nieuwe forum. Op het oude forum waren zowel gebruikers met een inlog als 'anonieme' gebruikers. Iedereen die al een inlog in gebruik had kan deze blijven gebruiken, echter zal er wel eenmalig een nieuw wachtwoord aangevraagd moeten worden. Dit kan in het inlogscherm via de optie 'vergeten'. Alle eerder geplaatste berichten zijn nog steeds aan de gebruikersnaam gekoppeld.

Iedereen zonder login kan nu een login aanmaken via de knop rechts boven.
Omdat dit niet meegenomen kon worden is hiervoor een andere oplossing gevonden. Oude berichten van bezoekers zonder login zijn bij de import allemaal onder een speciale gebruiker 'Forum import' gekoppeld. In de tekst staat nog de naam die de bezoeker destijds heeft ingevuld. Op deze manier blijft alle waardevolle inhoud toch beschikbaar.

Naast de uitgebreide mogelijkheden voor beheerders zijn er ook voor de gebruikers enkele nieuwe functies bij gekomen:
- bij ieder bezoek zullen bijvoorbeeld de onderwerpen gemarkeerd worden die sinds het laatste bezoek nog actief zijn geweest.
- via het sterretje naast ieder onderwerp kan een onderwerp in de bookmarks opgenomen worden, die 'snelkeuze' lijst wordt rechts weergegeven
- na het plaatsen van een bericht kan dit nog bewerkt worden als er fouten in zitten. Deze bewerk optie verdwijnt na verloop van tijd, zodat oude berichten niet achteraf aan te passen zijn
- bij ieder bericht staat een link 'Rapporteren'. Hiermee wordt een bericht aan de beheerders gerapporteerd, bijvoorbeeld in geval van misbruik
- onder iedere gebruikersnaam staat het aantal berichten dat deze gebruiker heeft geplaatst en eventueel of het een beheerder betreft
- door op uw eigen gebruikersnaam te klikken in de grijze balk bovenaan kunt u onder 'mijn voorkeuren' notificaties instellen

Als vragen over het nieuwe forum zijn, of problemen in het gebruik, dan horen we dat graag zodat we er wat aan kunnen doen.

Met vriendelijke groet
Kaspar Mulkens (De Hobbyist)
Reply
Hoi Caspar,

De nieuwe opzet ziet er mooi uit.

(Zal best wel weer een klus geweest zijn).

Had vanmorgen (de eerste ochtend met de nieuwe lay out), nog even wat inlog problemen,
maar zo te zien werkt het nu prima.

Ben benieuwd of de nieuwe opzet de beoogde verbetering biedt.
(Ik denk het wel).

Zelf ben ik denk ik wel blij met de "bewerk functie".
Soms schiet er later pas iets te binnen wat je nu tussen je reeds geplaatste berichtje kunt zetten. (Even als spellingsfouten....).

Toch nog een vraag.

Is de mogelijkheid om foto's bij het onderwerp te kunnen voegen komen te vervallen?

Dat zou ik wel erg jammer vinden.

Het kan zeker bij sommige technische vragen een hoop verduidelijken.

Groetjes, Kees.

Reply
Hoi Kasper, ik had het idd ook al opgemerkt dat er niet altijd even vriendelijk aan toe ging over het forum. Vond dit zelf ook hinderlijk. Hopelijk keert de rust weder.
Veel succes met dit nieuwe forum, en uiteraard met jullie winkel. (Mooi krantje trouwens.)
Reply
Hallo Kaspar : Ziet er netjes uit ! Hopende dat voornoemde ongein ook weg blijft , was wel een beetje teveel met tijden . Bedankt en groetjes van Cees.
Reply
Bedankt voor de ondersteunende reacties, niet alleen nu, maar ook naar mijn mailadres toen ik om jullie commentaar vroeg.
Het blijft overigens mogelijk om afbeeldingen toe te blijven voegen.
Kaspar Mulkens
Reply
Als er een nieuwe reactie is op een topic wordt dat geel gemarkeerd. Als je dan op dat topic klikt wordt je toch naar de openingsvraag doorgestuurd. Bestaat er ook een mogelijk om gelijk naar de (ongelezen) nieuwe reacties toe te springen.

Jaap.
Reply
Goed gedaan Kaspar
Reply
Perfect deze nieuwe opzet.

Pieter
Reply
hopelijk kunnen we nu met wat meer respect naar elkaar luisteren.
Goeie actie van kaspar
Reply
Kaspar bedankt!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)