Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervroeger defect
#31
Ik wil Lei niet voor zijn maar controleer de zijdelingse speling van de kleppen goed. Als er te veel ruimte is riskeer je een gebroken klep en dan ga je zachtjes huilen. Er wordt dan veel verwoest.
Groet en succes.
Ab
Reply
#32
Hoi Frits...waarom denk je dat er olie vanuit de kop de uitlaat in lekt? Als je aan die kant last hebt van teveel blauwe rook, kan het natuurlijk een geleider zijn, maar ook de (schraap)veren.....
Reply
#33
Dag Lei,

De schraapveren kunnen het niet zijn, want deze zijn pas vervangen. Ik heb de kop gedemonteerd en deze zit vol met (dikke) olie achter de uitlaatklep. Achter de inlaatklep is dit niet het geval, dus moet het de uitlaat klepgeleider zijn lijkt mij.
Reply
#34
Dan zou ik die klep er maar eens uitvissen, ja...Zijn de cylinders even opgehoond voor het vervangen van die veren? (kunnen ze fatsoenlijk inlopen)
Reply
#35
Ik heb de cilinders inderdaad nog gehoond. De cilinders zagen er nog prima uit. Ook heb ik ze m.b.v een binnen micrometer opgemeten en ze lagen nog prima binnen de toleranties. (ook de zuigers). Ik ga nu nog even bekijken of ik misschien alle kleppen ga vevangen en daarbij tevens de koppen geschikt voor loodvrij laat maken. Moet dit alleen nog even met het thuis fronr overleggen!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)