Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervroeger defect
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Van de vervroeger van mijn r 51/3 is het lange veerpennetje afgebroken.
Wie weet of dit nog te repareren valt?
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Als het busje met de nokken goed is (180 gr) zou ik een 2e handsje proberen te vinden met goede grondplaat, en van 2 een knutselen.....nieuwe exemplaren zijn niet altijd even goed....
Reply
Onder de naam "Lei"heb ik veel gepost over mn de swingarmmodellen. sind "lei" in het nieuwe forum al gekaapt was, ga ik voortaan door het leven als Lei_K...Groetjes, Lei_K Enne, is het nog goed gekomen met die vervroeger?
Reply
Dag Lei,

Ik heb inmiddels iemand gevonden die mij aan dezelfde vervroeger kan helpen. Ik krijg hem deze week per post. Van deze zijn de gaten van de hefboompjes echter wel licht uitgeslagen. De rest van de vervroeger is compleet en in goede staat. Zal dus nu van twee een nieuwe gaan maken.
Ik had je ook nog beloofd om enkele foto's van R 51/3 te sturen. Zodra ik de motor een beetje toonbaar heb, stuur ik ze nog!

Gr. Frits
Reply
Ben benieuwd!!!
Reply
Quote:Dag Lei,

Ik heb inmiddels iemand gevonden die mij aan dezelfde vervroeger kan helpen. Ik krijg hem deze week per post. Van deze zijn de gaten van de hefboompjes echter wel licht uitgeslagen. De rest van de vervroeger is compleet en in goede staat. Zal dus nu van twee een nieuwe gaan maken.
Ik had je ook nog beloofd om enkele foto's van R 51/3 te sturen. Zodra ik de motor een beetje toonbaar heb, stuur ik ze nog!

Gr. Frits

Frits de gaten van de hefbomen kan je een beetje dicht smeden, anders is je totale vervroeging wellicht te groot.
zie : https://sites.google.com/site/bepbmw/Hom...ervroeging
Bep
Reply
Dank voor de info. Ik zal de vervroeger op deze slijtage controleren en na montage met de stroboscoop kijken hoe de vervroeger functioneert. De vervroeger in de link is echter wel van een ander type dan die in mijn R 51/3. Principe blijft natuurlijk wel hetzelfde.
Reply
De vervroeger ontvangen en nu van twee een gemaakt. De gaten van de hefbomen van mijn vervroeger zijn nog prima dus deze overgezet. Ook heb ik de veertjes vervangen. Ik heb echter nog een vraag over het aanslag bladveertje. Op dit moment is er bij volledig ingetrokken toestand een speling van +/- 2 mm tussen het aanslagveertje en het nokje. Kan dit goed zijn of moet het bladveertje bij volledig ingetrokken vlieggewichtjes reeds tegen het nokje liggen? Ik heb hierover nl. verschillende dingen op het internet gelezen. Wie heeft hier ervaring mee?
Reply
Dat aanslagbladveertje heeft mi de functie dat de vervroeging niet te ver doorgaat...afstellen op "f" bij het juiste toerental, dus....
Reply
Dat veertje moet wel tegen het nokje aansluiten. Als het nog een goed veertje is kun je het voorzichtig weer 'terug' buigen. Bij mijn R60/2 was het een groot verschil en kon ik de ontsteking veel beter afstellen. Lichte voorspanning.
Gr.
Ab
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)