Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorvork r100/7 inkorten
Hallo, sinds vorige maand heb ik een r100/7 rt, rijd goed, zag er alleen niet uit met kuip(sorry voor de mensen die het wel mooi vinden, ik vind het niks, smaken verschillen), dus kuip eraf.
Nou is de bedoeling dat ik er van de zomer lekker zo mee blijf rijden, en dat ik hem van de winter helemaal naar mijn zin ga maken.
D.w.z. ander zadeltje maken, andere tank, stuurtje, 18inch voorwiel, het mag een soort van bratstyleachtig iets worden.
Maar 1 van de dingen die ik vooral wil is hem verlagen.
Nu moet de achterkant niet zo'n probleem zijn, maar ik wil ook een stuk zakken aan de voorkant.
Ik heb de bouten van mijn voorvork afgehaald, en toen kwam er eerst een klein(5cm) veertje uit, en daarna de grote veer, nou is dat kleine veertje er waarschijnlijk voor om het extra gewicht van je kuip mee op te vangen, dus als ik deze eruit haal zal de voorkant al iets zakken, maar nog niet genoeg.
Om een lang verhaal kort te maken, zijn er mensen hier die hun r100 voorvork hebben verlaagd, door bijv. kortere veer, of door een stuk van de bovenkant van de binnenpoot af te halen en nieuw binnendraad te tappen?
Ik hoop op een bruikbare reactie(s), en bij voorbaat dank voor het meedenken.
O ja, commentaar over dat het zonde is voor de originaliteit van de boxer blablabla, is ook welkom,
groeten
bijgevoegde foto is wel heel extreem laag, maar dus wel mogelijk
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

kun je de vorkpoten niet dieper in de kroonplaat laten zakken?
Reply
Quote:kun je de vorkpoten niet dieper in de kroonplaat laten zakken?
Dat kan volgens mij niet; ze zijn tegen de kroonplaat afgesteund, niet er in geklemd. Is wel een idee, maar dan zou de kroonplaat daarop aangepast moeten worden.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Kees,

ik heb een foto, hierop zie je een andere kroonplaat waar wel de voorpoten doorheen gestoken worden.
Helaas ligt dat ding in de USA, maar ook te koop in Duitsland voor heel veel.

Richard
Reply
Kees,

kan de foto niet bijvoegen maar wel de link,

http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5748

Richard
Reply
Kees,

nog een keer een link uit Duitsland, dezelfde kroonplaat.

http://www.motoren-israel.com/product_in...-fork.html

Richard
Reply
Bedankt voor jullie reactie,
de vorkpoten zitten idd tegen de onderkant van de bovenste kroonplaat, dus doorsteken gaat niet, en die kroonplaat uit Duitsland is wel een idee, maar qua prijs gaat hem dat niet worden,
groeten
Reply
Zover ik kan zien worden de vorkpoten door die nieuwe kroonplaat heen gestoken. Aangezien je van de oorspronkelijke afsluit/vastzetdop gebruikt blijft maken kan de bovenkant van de binnenbuis vlak met de bovenkant van de kroonplaat komen en heb je optisch een mooie aansluiting en hydraulisch een goede afdichting.
Reply
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bedankt voor jullie reactie,
de vorkpoten zitten idd tegen de onderkant van de bovenste kroonplaat, dus doorsteken gaat niet, en die kroonplaat uit Duitsland is wel een idee, maar qua prijs gaat hem dat niet worden,
groeten
Weet niet meer van welk type. Maar ze zijn er BMW origineel. Heb het ooit gebruikt voor mijn caferacer.
Reply
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Foto
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)