Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lekkende benzinekraan
#1
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn Germa-kraan (r45 1978) zweet bij gebruik benzine. Niet ernstig, maar de schuur ruikt naar benzine. Op REALOEM is te zien dat de kraanhendel met een schroefje te demonteren is, maar hoe demonteer je de rest, is onderdeel 10 van schroefdraad voorzien, en op die manier uit het kraanhuis te draaien? Zie bijgevoegde tekening.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten, Ronald
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Plaatje inlezen lukt niet. Via deze link is de bedoelde tekening zichtbaar.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=16&fg=12

Groeten, Ronald
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Ja je kan nr 10 eruit draaien, let op is fijne schroefdraad en zacht aluminium, het is heel makkelijk te beschadigen, vooral omdat de veer erachter veel tegendruk geeft bij het indraaien.
wel eerst de tank leeg halen, of op de andere kant leggen
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Zo, dat is snel ! Bedankt voor je tip, Tom.
Ik vermoed dat de afgebeelde o-ring naar zijn grootje is. Mag best een keer, na 34 jaar...

Groeten, Ronald
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Helaas, van binnen was alles zodanig verroest dat ik de gehele kraan moet vervangen. Verklaart wel waarom er altijd een roodbruin goedje in de vlotterbakjes zat.
Ik heb een nieuwe kraan bij onze sponsor besteld, ben benieuwd of die ook weer 34 jaar meegaat, hahaha....

groeten, Ronald
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Als je de kranen er toch af hebt, gelijk de tank goed uitspoelen, hier komt de roodbruine troep vandaan namelijk (coating binnenzijde tank laat los).
Bezine aftappen en troep eruit filteren (koffiefilter), dan tank met warm water goed uitspoelen en laten drogen. Als de tankbodem corrosie heeft, dat behandelen met tankcure.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:


Als je de tank behandelt met tankcure moet je nooit geen E5 of E10 meer tanken
omdat Etanol de tankcure aantast zodat deze loslaat waardoor de daardoor ontstane schilfers alles doen verstoppen , of je moet er van overtuigt zijn dat tankcure Etanol bestendig is .
groeten marinus
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)