Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voor schijfrem R80 1991
Beste mensen, klauw zat vast, gedemonteerd, schoon gemaakt, harsachtig laagje netjes verwijderd, nieuw reparatiesetje gekocht bij een BMW dealer, alles met het bijgeleverde zakje vet ingesmeerd en gemonteerd. Hij loopt nog steeds aan. Ik had de zuigers droog geprobeerd en de passing was uitstekend. Er zat een zakje vet (merk Kluber) bij de set die ontzettend taai was. Heel erg stroperig. Ik denk dat hoort zo. Maar ik heb wel eens een heel wat soepeler remvet meegemaakt. Zou het vet oud geweest zijn? De dealer zij dat ze de laatste 10 jaar niet meer oude boxers in onderhoud hadden, dus het setje lag er al even. Dus ik denk nu dat de "vierkante"O-ring niet in staat is de zuigers terug te halen. Ik haal alles weer uitelkaar, maak schoon, en monteer alles met nieuw soepel blauw remvet. Ik gebruik dus de nieuwe "vierkante") O-ringen en klein O-ringetje dus voor de tweede keer! wat denken jullie? ik geef het taaie vet de schuld. groet, Frans, (R80).
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

of het rubber van de remslang is dicht/verstopt door ouderdom, waardoor de olie niet soepel naar het reservoir terug kan
Reply
http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=6150
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)