Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R1200RT loopt "rauw"
MIjn R1200RT (2007) loopt al een tijdje niet mooi. Bougies zijn nieuw, kleppen gesteld,gesyncroniseerd etc.
De Dealer lijkt er ook niet uit te komen.
Wie heeft er nog een idee?

Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:MIjn R1200RT (2007) loopt al een tijdje niet mooi. Bougies zijn nieuw, kleppen gesteld,gesyncroniseerd etc.

Peter
Zelfs de dealer weet het niet? bizar.
Gebruik eens injection cleaner? Heb je al 4 bougies? Doen ze het alle 4 dan?
Bougiekabels zijn een zwak punt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Mijn R1100RS vertoond regelmatig klachten van uiteenlopende aard die dan op te lossen zijn door de stekkerverbindingen van de CPU en de injectoren schoon te maken. Gewoon oppoetsen of een paar keer las en weer vast maken. Er komt soms een beetje oxide op en als dat weg is gaat hij weer goed.

Geen idee of het bij jou ook zo iets is maar het zou zo maar kunnen!
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>MIjn R1200RT (2007) loopt al een tijdje niet mooi. Bougies zijn nieuw, kleppen gesteld,gesyncroniseerd etc.

Peter
Zelfs de dealer weet het niet? bizar.
Gebruik eens injection cleaner? Heb je al 4 bougies? Doen ze het alle 4 dan?
Bougiekabels zijn een zwak punt.</blockquote>Bougies zijn ale vier vernieuwd. Bougie kabels zitten er niet op: R1200 heeft staaf bobines direct op de bougies, deze zijn ook al stuk voor stuk uitgewisseld zonder resultaat. Ik mag toch hopen dat de dealer ook gechecked heeft of er geen breuk zit in de laagspanning draden Smile. Hoewel je weet het nooit of zulke voor de hand liggende zaken ook gecontroleerd worden Sad.
De injectoren zijn ook al stuk voor stuk uitgewisseld ook zonder resultaat Sad.
Toch bedankt voor je reactie ik sta opne voor meer tips
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo,

Mijn R1100RS vertoond regelmatig klachten van uiteenlopende aard die dan op te lossen zijn door de stekkerverbindingen van de CPU en de injectoren schoon te maken. Gewoon oppoetsen of een paar keer las en weer vast maken. Er komt soms een beetje oxide op en als dat weg is gaat hij weer goed.

Geen idee of het bij jou ook zo iets is maar het zou zo maar kunnen!
Bedankt, is het proberen waard.
Ik heb de dealer ook gevraagd om:
Het onstekings tijdstip te controleren. Hoewel dat normaal gesproken niet verloopt zou een "rotte" hall sensor dit probleem kunnen geven.
De temperatuur sensor in het luchtfilter te controleren.

Gr,

Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Lees dit verhaaltje eens; http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=38969

Kort samengevat komt het erop neer dat door een te arm mengsel een uitlaatklep verbrand, de motor gaat dan ook rauw lopen.
Na verloop van tijd kan deze klep door oververhitting breken.

Een software update van de computer moet dit tegengaan.

Dus laat die dealer de compressie van beide cilinders meten, en de computer uitlezen of deze de laatste updates heeft gehad.

Groeten, Paul.
Reply
Dank,

Met dit soort tips kom ik vooruit! Ik had zelf de kleppen als oorzaak eigenlijk uitgesloten omdat ik bij het kleppenstellen (500km geleden) geen rare dingen tegen ben gekomen als veel te weinig of te veel speling. Jouw opmerkingen maken het echter wel weer waarschijnlijk, zeker omdat de R1200RT sinds 2007 niet bij een dealer geweest is en ik dus waarschijnlijk nog de oude Motor management software heb.

Zal eens een goed gesprek met de dealer hebben.

GR,

Peter
Reply
Quote:MIjn R1200RT (2007) loopt al een tijdje niet mooi. Bougies zijn nieuw, kleppen gesteld,gesyncroniseerd etc.

Peter
Inmiddels is de dealer een stap verder: de motor management software is opnieuw geladen. Dit lijkt de oplossing. Vanavond een langere testrit voor bevestiging. Ik ben benieuwd. Het lijkt Microsoft wel met hun Service Packs.

Peter
Reply
Alle problemen inmiddels opgelost!

Gr,

Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Mogen wij ook weten hoe je dat hebt gedaan, wat de oorzaak was?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)