Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carburateur info
#1
Heb een vraagje over een 1/22/145 Bing carburateur. Het betreft de uitvoering waarbij de vlotter via een koperen lipje de benzine toevoer afsluit.
Op de tekening van deze carburateur staat een ringetje afgebeeld, welke (volgens mij) op de naald bevestigt is. Mijn vraag nu is dit correct of zit dit ringetje los bovenop de vlotter of moet deze anders bevestigt worden? Wat is het nut van dit ringetje? In de vlotternaald zit 1 inkeping.
Dit is naar ik aanneem het punt waarop de vlotter op de naald klemt?
Heb ernstige lekkage problemen bij deze carburateurs, vandaar deze vragen.
Reply
#2
In de vlotternaald kan een gaatje zitten en ook in het lipje aan de vlotter die de naald omhoog duwt zit een gaatje. De vlotterlip en het naaldje zijn in de gaatjes aan elkaar verbonden door een heel dun ringetje
Reply
#3
ik kan de vraag moeilijk beantwoorden,te weinig gegevens over welke motor gaat het en foto erbij van carb.
lekkege kan ook oorzaak zijn van kappote pakking van carb.deksel onderaan.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Zal proberen om de tekening up te loaden.
Het betreft dus de carburateur delen 37 en 38.

[img]/import/photos/p44597s.jpg[/img]
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Lekken ze allebei? Waar precies? Zijn je vlotters niet lek? Als de vlotterdeksel gedemonteerd is, kun je de benzinetoevoer dan makkelijk stoppen door met de hand het hefboompje naar boven te houden? questions, questions.....
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Ze lekken allebei, zei het de linker meer dan de rchter.
Ze lekken boven uit het deksel. De vlotters zijn niet lek. Zoals het nu is, drukt de bovenzijde van de vlotter tegen het koperen lipje om de toevoer te stoppen.
Het ringetje ligt nu dus los om de naald boven op de vlotter. Dit lijkt mij noet correct. Wanneer het deksel verwijdert is, stopt de toevoer wel wanneer je handmatig het palletje bediend.
Op de geplaatste tekening is voor mij niet duidelijk hoe dit ringetje gemonteerd is.
Moet deze geklemt om de naald zitten? In de naald zit slechts 1 inkeping. In deze inkeping valt nu dus de klemveer boven op de vlotter, waardoor dus de positie van de vlotter op de naald gefixeerd is.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Dat ringetje hoort er los omheen te liggen. Dat de carbs lekken (overstromen) kan komen omdat het vlotterniveau niet goed afgesteld is. Dit kun je corrigeren door het koperen lipje waar de vlotter tegenaan druk t(nr. 34) iets bij te stellen. Een tweede oorzaak kan zijn dat de stalen pen, die boven het lipje zit en de benzinetoevoer afsluit, niet meer goed afsluit door vuil of roest.
Hiertoe pen 35 voorzichtig verwijderen (kan maar naar 1 richting), lipje 34 verwijderen van deksel 33 en de pen en boring controleren. Deze pen is op jouw tekening niet genummerd maar hoort daar uit mijn hoofd wel te zitten.
Succes.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Frits : Dat ringetje zal een funktie hebben . Ik vermoed dat het boven het hefboompje komt , en in de inkeping moet vallen . Onder het hefboompje komt dan direct de vlotter te zitten . als het peil van de benz. dan zakt , wordt het hefboompje gedwongen door het vlotter gewicht open te gaan. De vlotter zelf komt dan iets lager en zit geklemd rond naald wat meer opwaartsedruk leverd . mischien sluit hij dan wel af . Normaal zit er een dunne kurken pakking tussen deksel . En lekt het enkel langs de dopjes waar je de vlotters mee indrukt . Als je die loslaat moet de vlotternaald afsluiten . Zo was het vroeger tenminste . Kijk ook even of het mogelijk is dat de hefboompjes op de kop kunnen zitten , dat kan ook minder opwaartse druk leveren . het is even puzzelen . Groetjes Cees.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Cees: Het ringetje kan niet in de inkeping vallen; de diameter is te groot (valt los om de naald) en in de huidige situatie valt de inkeping van de naald in de klemveer bovenop de vlotter. Dus de stand van de vlotter op de naald ligt vast.
Hij lekt inderdaad bij de dopjes bovenop, waar je de vlotter mee indrukt. Misschien dat de hefboompjes teveel verbogen zijn waardoor deze niet meer goed goed afsluit?

Henk: Het vlotterniveau valt volgens mij niet (visueel) te controleren. Ik zal verder het lipje verwijderen en de boring controleren. De pen die de benzinetoevoer regelt is wel genummerd, nl. nr. 36.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Afsluitnaaldjes en boringen idd goed controleren en reinigen.... Als het dan nog lekt zou ik eens voorzichtig proberen het hefboompje te verbuigen, zodat de zaak eerder afsluit...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)