Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
starten
#1
Reactie van bezoeker 'Theo Houwen', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100t '79 slaat enkele tellen na het starten uit. Na een klein poosje kan ik weer opnieuw starten maar hij valt dan weer uit. De motor heeft Bing's vacuum caburateurs waarvan ik de sproeier heb schoongemaakt.
Kan zo'n storing aan het membraan liggen? Het is mijn inziens een brandstof probleem?
Reply
#2
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Het volgende is niet op specifieke BMW-kennis gestoeld, maar misschien heb je er wat aan:

Het klinkt inderdaad als een haperende benzineaanvoer, maar het zou natuurlijk nog steeds iets anders kunnen zijn.
Er is tussen tankdop en sproeier een aantal plaatsen waar zich vuil op kan hopen wat dit kan veroorzaken.
-Is de binnenkant van je tank netjes?
- Benzinekraantje van binnen schoon?
- Benzineleidingen goed?
- Zit er waar de benzine de carb. binnenkomt in de carb. een filter? Schoon?
- Schroef de carb. eens helemaal uit elkaar (noteer even hoeveel slagen tot stand 'helemaal aangedraaid' waar van toepassing) en maak voorzichtig schoon en blaas de leidingen eens door.

Als het aan het membraan zou liggen, zou je dan uberhaupt al kunnen starten? Ik zou haast denken van niet.

Ik heb overigens ook ooit een Honda CB500 gehad die na 30 m. rijden steeds uitviel. Dat bleek aan een kabelbreuk bij het contactslot te liggen (viel uit in de bocht 30 m. naast mijn huis) ;-)

Kortom, veel succes.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Marinus', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien een overbodige opmerking; is het gaatje in de tankdop open zodat er lucht in kan als het niveau daalt? Zijn de bougies keidroog als ie afslaat? Zo ja, dan is het een benzinetoevoerprobleem. Zo nee, hij loopt niet op water wat in de vlotterkamer kan zitten of bijv. schoonmaakresten. Succes ermee.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)