Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100/7 blok?
Quote:staat gewoon een getal bij de cilindervoet op de cilinder die staat voor cc....
Nieuwsgierig als ik ben heb ik even bij mijn 1000 gekeken, en op de cilindervoet links en rechts boven staan ingeslagen: een grote 1, een kleine 41 en een grote B. Welke van die merken is bepalend voor de cilinderinhoud? (Ik kan er geen chocola van maken)

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Ik rij met een 100 rt van 92 en op de cylvoet staat het cijfer 10 wat aangeeft dat het om een 1000 gaat, moet je even bekijken als het kan.

groeten

Rudy
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Die een staat dus voor oude 1000 cilinders, ik heb een 7 op mijn r75 cilinders.
De B is een diameter maat van de slijpmaat.
Reply
Quote:Die een staat dus voor oude 1000 cilinders, ik heb een 7 op mijn r75 cilinders.
Dank u

Met vriendelijke groet,

peterH
Reply
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Die een staat dus voor oude 1000 cilinders, ik heb een 7 op mijn r75 cilinders.
Dank u

Met vriendelijke groet,

peterH</blockquote>Inderdaad Peter,

de 1 voor 1000cc stalen cilinder,
de 10 voor 1000cc nicasil cilinder.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan B.', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:De motor heb ik gezien. Er zitten Bing cv's op. De R60/5 schilden zitten nog op het motorblok.Als het een 100/7 was, plak je dat er toch niet op? Ik denk dat het een verbouwde R60/5 is, naar 750 of 1000cc(kan dat laatste?) en dat de huidige eigenaar zich iets heeft laten aansmeren. Bedankt voor de reacties.
kocht ooit keer een keer 'n R60/5 met 750cc cilinders met 900cc koppen en 2-verschillende bouwjaar carburateurs waarvan de choke gedeeltes ook nog waren verwisseld. Was ook nog door een bekende motorzaak opgebouwd. Reed toen ook nog redelijk.
Nu, na 32 jaar BMW weet ik waar ik naar moet kijken.
(motor is nu weer zoals ie door de fabriek is afgeleverd, rijdt nog als een zonnetje)
Reply
Het kenteken is ook niet in overeenstemming met de motor. Ik laat hem staan en zoek verder.Bedankt voor de snelle reacties!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)