Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100/7 blok?
#1
Ik ben geinteresseerd in een motor met zijspan.Verkoper zegt dat het een 100/7 blok is, al zit er een 60/5 schildje op.Ik heb mijn twijfels omdat ik dacht dat een 100/7 een geribbeld voordeksel heeft met luchtsleuven aan de zijkant, dat heeft deze niet( wel een oliekoeler).Ik denk zelf aan een 75/5.Staat dat ook ergens op de cilinders aangegeven?Als je mee wilt kijken: Marktplaats, zijspanmotoren, witte BMW met Watsonian. Is dit een 100/7 blok??
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'tiny', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo: heb even gekeken bij RWD.
De motor staat pas van 26-10-2011 op naam verkoper.
Daarom weet ik niet wat verkoper allemaal tegen je heeft verteld?
Maar in mijn ogen heeft deze er zelf weinig of niet mee gereden.
En nog dit,de motor staat nog steeds vermeld als 60/6
Reply
#3
hallo. kan je het niet achterhalen met het motorblok nummer.!
of de motor op een testbank zetten kan je zien hoeveel PK de motor afgeeft.
en hoeveel versnellingen heeft deze motor.!
en volgens mijn ! zijn er meet middelen om de cilinderinhoud te kunnen na meten.
race/ motor zaak.!!
kijk dan ook eens naar het CARDAN NUMMER.( info.!)
of neemt iemand mee ( ervaren zijspan rijder.) om het zijspan en het blok te testen.
we zien je verhaal ,hier wel op het boxer forum.!


boxer groet.
Reply
#4
Dat hij nog steeds als 600 geregistreerd is zegt op zich niets; blok heeft wel een hoog /5-/6 gehalte. Het voordeksel klinkt als /5, de kleppendeksels zijn /5-/6, geen /7.De oliekoeler is waarschijnlijk een modificatie, zat alleen op de 100RS, niet op de 100/7.
Carburateur diameter/type KAN wat meer uitsluitsel geven, 32mm voor 750cc, 800 cc EN 1000cc (R100/7 60pk) Als hij 40mm is zal het vrijwel zeker een 65/70 pk 1000 zijn.

Probeer achter het motornr. te komen. Geeft de mogelijkheid de originele gegevens op te zoeken

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply
#5
Ook het motornummer zegt niets. Als het blok is gebleven en er is met andere zuigers/cilinders etc gewe voor carbs zitten eroprkt dan blijft de buitenkant er hetzelfde uitzien. Wat voor carbs zitten erop? Mogelijk indicatie.
Reply
#6
De motor heb ik gezien. Er zitten Bing cv's op. De R60/5 schilden zitten nog op het motorblok.Als het een 100/7 was, plak je dat er toch niet op? Ik denk dat het een verbouwde R60/5 is, naar 750 of 1000cc(kan dat laatste?) en dat de huidige eigenaar zich iets heeft laten aansmeren. Bedankt voor de reacties.
Reply
#7
Ysengrimus,

het bloknummer is belangrijk, hiermee zie je dat het een /7 is. Nee de cilinders van een /5 passen niet want het gat in het carter is te groot.
Carburateurs en cilinderkop zien er als een /7 uit. (32mm CV)
Een oliekoeler op een /5 heb ik nog nooit gezien, misschien kan dat wel?
Het enige is de kop eraf trekken en de boring meten, 94mm.
het verschil tussen de R60/6 en 100/7 is 20 pk, dit moet je terug zien op de cardan overbrenging.

Hoe reed de motor?

Ja, ik rij ook met zijplaatjes van een R50/5 op mijn 1000cc, maar dat is gewoon leuk.

Richard
Reply
#8
Ben geen zijspanrijder maar ik kan me voorstellen dat bij een 600 met zijspan na montage van een groter (750-1000 cc) blok de cardan overbrengingsverhouding beter past bij het gewicht en luchtweerstand van de combinatie. "Kort"dus.
Overbrengingsverhouding hoeft daarom niets te zeggen over het blok wat er nu in zit.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#9
PeterH,

er zit ook een kleiner achterwiel in.

Richard
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

staat gewoon een getal bij de cilindervoet op de cilinder die staat voor cc....
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)