Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R 80 cilindervoet lekkage
#1
Reactie van bezoeker 'henk ', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn r80 1987 monoframe zweten de cilindervoeten door, deze hebben geen voetpakkingen maar een grote o-ring en twee keinere o ringen.
In een artikel in het forum word aanbevolen om toch de papieren voetpakking te gebruiken.
Wat is beter o ring of de papieren pakking?
cilinder is nooit losgeweest ,dus ik denk dat het met de o ring perfect moet lukken.
jaren lang dichtgeweest [70.000 km],maar ja de jaren maken rubberen o ringen ook wat minder flexibel moet je maar denken.uiteraard worden de rubbers van de stoterstang tunnels ook vervangen.
Vraag is het handig om naast de o ringen ook vloeibare pakking te gebruiken(heel weinig dan) ik denk aan bv hylomar.
Wat is wijs, wie het weet mag het zeggen.
groeten uit canada! henk.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'tiny', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Henk:
Als het al meer dan 25 jaar goed is gegaan met de O -Ringen
die er tussen horen te liggen,waarom dan veranderen?
Ik zou het doen volgens de voorschriften
Wel belangrijk:met moment sleutel het juiste aanhaal moment.
Reply
#3
Mijn RS begon steeds erger te zweten, tot lekken aan toe. Cilinders er af en de grote O ringen bleken grotendeels verdwenen. De kleine waren er nog gewoon.Ik heb jaren met volsyntheet motorolie gereden, mogelijk konden de O ringen daar niet tegen.Verleden jaar de speciale voetpakking van sponsor gemonteerd.Tot nu toe perfect dicht, kost wel iets compressie door de dikte.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt voor het advies,ik ga de o ring vervangen ,de vloeibre pakking gebruik ik wel voor de badkuip.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Jan B.', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn RS begon steeds erger te zweten, tot lekken aan toe. Cilinders er af en de grote O ringen bleken grotendeels verdwenen. De kleine waren er nog gewoon.Ik heb jaren met volsyntheet motorolie gereden, mogelijk konden de O ringen daar niet tegen.Verleden jaar de speciale voetpakking van sponsor gemonteerd.Tot nu toe perfect dicht, kost wel iets compressie door de dikte.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Peter,

speciale voetpakking van sponsor gemonteerd????????? Hoezo?

Kan dat niet met de 'oude normale' voetpakking dan?
Reply
#6
Noem het een proef. De O ring was vrijwel verdwenen (na x jaar, MOGELIJK door gebruik van een motorolie waartegen hij niet bestand was). Ik had de keus er weer een O ring in te zetten of de voetpakking(uit koppakking materiaal)van de Hobbyist te monteren.Mijn ervaringen met echt papieren voetpakkingen zijn niet daverend, maar door de afwijkende materiaalkeuze heb ik het een swing gegeven.Dat de compressie marginaal lager wordt door de pakkingdikte heb ik voor lief genomen.
Ik noem het "speciale voetpakking"omdat hij niet standaard is , en hij als ik me niet vergis "voetpakking speciaal"heet.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#7
Voor ik het vergeet ( zie boven) alu. voetpakkingen zijn ook niet superdicht.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#8
PeterH,

Ja, de compressie wordt niet veel lager maar de compressie verhouding wel. (ook minder PK)
Het voordeel is met deze voetpakking dat je op octaangehalte 95 kan rijden zonder dat die gaat pingelen.

Richard
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)