Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzine
#1
weet iemand of ik loodvervanger moet gebruiken in mijn bezine, het is een r60/6, bouwjaar 1974
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Klepspeling in de gaten houden! Bij geen verloop: geen probleem!
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'tiny', geïmporteerd van het oude forum:

Bij twijfel altijd loodvervanger toevoegen.
Het kan weinig tot geen kwaad als je dit er bij doet.
Ook al is de kop vernieuwd voor loodvrij,het kan geen kwaad.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Als je dat spul van Wynn's gebruikt , dan is de helft van de voorgeschreven dosering voldoende . Dus 10ml op 20ltr benzine . Anders is er kans dat het gaat aankoeken rond je uitlaatklepstelen . Groetjes Cees.
Reply
#5
gewoon gebruiken dus.bedankt voor de informatie. groetjes ruud
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

In de oldtimerwereld wordt loodvervanger sterk afgeraden. Verstopte carburateurs en klevende klepstelen zijn niet ongebruikelijk.
Spit het forum eens door.
Als de BMW vooraf al op loodhoudend heeft gelopen heeft zich al een beschermlaagje gevormd wat vele jaren mee kan. Zie forum.
Bij een redelijke rijstijl en regelmatige klepspeling controle weet je genoeg.
Mijn Volvo amazon reed 100.000km op lpg(=ongelood dus) voordat ik overging op koprevisie en eigenlijk alleen uit voorzorg en niet omdat het plotseling nodig was.
gr marcel R80 1986
Reply
#7
Ik heb recent mijn R90/S koppen bij onze gastheer laten voorzien van nieuwe kleppen en geleiders. Dat is een motor uit dezelfde serie als die van jou. Ik had ze graag voor loodvrij geschikt laten maken maar vanwege een klein scheurtje had ik een van de koppen moeten laten lassen. Vanwege de kosten daarvan heb ik dat maar gelaten, het scheurtje groeit niet. Ik heb meteen gevraagd naar de noodzaak om loodvervanger te blijven gebruiken omdat je daar veel verschillende verhalen over hoort. Het antwoord was dat je probleemloos vele tienduizenden kilometers kunt toeren zonder. Die ga ik er niet meer mee rijden. Ik ben daarmee wel overtuigd. Als je de Hobbyist niet kan vertrouwen, wie dan wel. Ik houd de speling wel wat frequenter in de gaten.

Ik heb hiernaast ook nog een Laverda SF. Daarbij wordt i.h.a. sterk afgeraden het te gebruiken vanwege het vervuilende effect.
Reply
#8
Ter info

Ergens op een vliegveld proberen een paar liter speciale vliegtuig-race-benzine zien te scoren, als je perse lood in je brandstof nodig hebt.
Een eierdopje of zo per tank is denk ik voldoende.
zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas#cite_...ngFuels-11
http://www.vpracingfuels.com/page469679.html

Bep
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)