Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
elektronische ontsteking R90S
#11
Reactie van bezoeker 'daan', geïmporteerd van het oude forum:

Oke bedankt al.
Ik zal dit vanavond eens allemaal controleren.
En op welk toerental moet ik de S zien voor de voorontsteking?
Reply
#12
Quote:Daan,

De voorontsteking is hetzelfde als orgineel. Afstellen op "S".
De afstand tussen de magneetjes en pick up spoel is max 0,20 mm,
grondplaatje helemaal los maken en schoonmaken.

Richard
Weet je dat zeker? Ik dacht dat dit type Boyer op volle vervroeging (dus F -markering) ingesteld moet worden, bij ca. 2800-3000 rpm.
Daan, normaal stationair toerental is 600-800 rpm. (inderdaad S- markering)

Hoop dat ik er naast zit met die 3000 RPM, want instellen bij zo,n toerental is niet echt leuk.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#13
Ik heb even gekeken bij zoeken op forum onder "boyer" en het blijkt nog erger te zijn, instellen op -F bij 4500 RPM!
(Nu weet ik weer waarom de achterburen kwamen klagen over de herrie)

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'daan', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb net gekeken of die grondplaat tegen de massa komt en hoeveel mm er is tussen de spoelen en de magneten en dit is allemaal oke.
Ik heb helaas nog steeds geen ontsteking.

Als ik het contact af leg vonken mijn bougies wel, dus de blackbox is nog in orde dan?

En kan ik deze grondplaat en de magneten nog appart verkrijgen?
Reply
#15
Ik heb geen oplossing of oplossingsrichting (geen verstand van elektronica) maar wel een vraag; deed de ontsteking het wel normaal VOORDAT je de grondplaat losmaakte? Of had je een reden ( b.v.b. slecht lopen) om hem bij te willen stellen?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb geen oplossing of oplossingsrichting (geen verstand van elektronica) maar wel een vraag; deed de ontsteking het wel normaal VOORDAT je de grondplaat losmaakte? Of had je een reden ( b.v.b. slecht lopen) om hem bij te willen stellen?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Zal morgen een poging doen om het Instructie-foldertje te zoeken. Heb er een op mijn 90/6 zitten. Inderdaad allemaal iets anders dan de onsteking op mijn 75/5.
Gewone punten is ook niet verkeerd en allemaal wat begrijpelijker.
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'daan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb geen oplossing of oplossingsrichting (geen verstand van elektronica) maar wel een vraag; deed de ontsteking het wel normaal VOORDAT je de grondplaat losmaakte? Of had je een reden ( b.v.b. slecht lopen) om hem bij te willen stellen?

Met vriendelijke groet,

PeterH
De ontsteking deed het daarvoor wel normaal ja, maar ik wou deze bijstellen omdat ik ze met de stroboscooplamp gecontroleerd had en zag dat ze niet goed stond...
Daarom heb ik de grondplaat los gevezen en aan gedraaid en vanaf dan niets meer van ontstekingConfused
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Als het niet wil zou ik er weer gewoon de punten met originele grondplaat, condensator en vervroeger opzetten.
Wel regelmatig afstellen maar met normaal/hobby gebruik valt dat wel mee.


Reply
#19
Quote:<blockquote>Ik heb geen oplossing of oplossingsrichting (geen verstand van elektronica) maar wel een vraag; deed de ontsteking het wel normaal VOORDAT je de grondplaat losmaakte? Of had je een reden ( b.v.b. slecht lopen) om hem bij te willen stellen?

Met vriendelijke groet,

PeterH
De ontsteking deed het daarvoor wel normaal ja, maar ik wou deze bijstellen omdat ik ze met de stroboscooplamp gecontroleerd had en zag dat ze niet goed stond...
Daarom heb ik de grondplaat los gevezen en aan gedraaid en vanaf dan niets meer van ontstekingConfused</blockquote>Blijkbaar is er een verband tussen het los-en vastmaken van de grondplaat en het niet meer vonken.Is daarbij mogelijk iets losgeraakt of die aardstrip toch niet goed in aanraking met het blok?
Het kan kloppen dat bij de eerste controle met de stroboscoop de ontsteking niet op tijd LEEK te staan-hij wordt op F ingesteld bij 4500RPM. De S markering heeft hierbij blijkbaar geen betekenis meer.Vervroegingscurve is bij deze e-ontsteking duidelijk anders dan bij het mechanische origineel.
Misschien dat iemand nog een suggestie heeft?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)