Hoi Jan,
Ik weet niet precies of de bak van een '87 R80rt mono hetzelfde is
als de types van na modeljaar '81.(Dit qua type koppeling ('s hevel) etc. Dit kun je waarschijnlijk wel zien of de onderdeelnummers hetzelfde zijn.
Of op maxbmwmotorcycles.com
of op
www.RealOEM.com
Echter volgens mij wel ja, (Maar weet het niet zeker!)
Iemand die het wel weet? Graag.
(Voordat ik hier weer eens sta te blunderen...)
Ik denk niet meer zo in 1 set te bestellen, (mede door de verschillende types achterdeksel, en pedaal, maar waarschijnlijk nog wel in onderdelen.
Vraag er maar eens naar bij onze sponsor.
Als het past is de bak in feite dus nog steeds een doorontwikkeling van de bak van ver voor 1980...
Let op!, voor het starten met electronische ontsteking helpt een kickstarterset niet echt. De krukas moet hierbij zowiezo minimaal 1 maal rond zijn voor een puls van de ontsteking.
En zeker bij de 1000cc variant van deze motor eigenlijk bijna niet werkbaar.
(Eerst de krukas heel voorzichtig en rustig een paar keer rond voor een cylinder vol met werkbaar mengsel, en ontstekings puls, dan op het juiste punt kicken,is voor bijna niemand een werkbare optie.)
Eigenlijk is het mechaniek daar ook (wat) te ligt voor.
Vandaar ook vaak de terechte vraag of zo'n set nu wel zo zinvol is. (Lees: of compleet nutteloos).
Toch ken ik meerdere 2v fanaten die niet graag zonder zouden zitten, sterker nog,
bij elke "nieuwe" fiets word er zeker een kickstarterset opgebouwd.
Meestal dan niet speciaal om aan te kunnen trappen, maar vooral bij het servicen etc. van de motor. (Denk aan "wereld" reizigers).
Door de eenvoudige en robuuste opzet van de 2v motoren in die wereld
toch nog steeds regelmatig de te gebruiken fiets. Ondanks het gewicht, etc. (Wel compleet aangepast natuurlijk).
Zelf vind ik het vooral wel bij het mechanische karakter van de motor passen,
alsmede het makkelijk kunnen rondtrappen van wat olie op de zuigers van het blok in de winterstalling met de bougie's eruit.
Maar dit laatste vooral terzijde.
Groetjes, Kees.