Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzine verbruik
#1
Reactie van bezoeker 'Vino', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo

Na een chopper BMW R75/6 weer terug naar zijn orginele staat te hebben teruggebracht krijg ik het verbruik niet lager als gemiddeld 1 op 13,5 na ong 4000 km te hebben gereden,meerdere keren kleppen gesteld,ontsteking gesteld, carbs synchroon gesteld met professionele tester,nieuwe punten,ook komt de max.snelheid niet boven de 125 km/u,zelf ben ik bijna 2 mtr en weeg 120 kg is dat de oorzaak dat ie niet harder gaat?,starten gaat als een tierelier, loopt stationair prima,motor pakt goed op,rubbers in carb zijn oke.
Iemand een idee

[img]/import/photos/t6663s.jpg[/img]
Reply
#2
Vino,

wanneer zijn de gasnaalden met mengbuizen vernieuwd?

Richard
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Werkt de vervroeger van je ontsteking wel correct .
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Vino', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Richard/Cees

Bedankt voor jullie inbreng,gasnaalden weet ik niet,kan je dat zien?Mengbuizen weet niet eens wat dat zijn,en vervroegerveertjes moet je die gewoon vernieuwen,ben nog een beginner qua sleutelaar heb wel een WPH dus daar maar ff induiken
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Zoeken in forum , staat hier boven . Vul daar in ,, synchronisatie"" of ,, vervroeging '' Dan komen er voor jou nuttige tips voor de dag . Bep v Malden heeft deze zaken uitvoerig behandelt . Heeft of had de zelfde fiets als jij . Bij een verbruik van 1:13 krijgt hij peut zat . Starten gaat ook goed zeg je . Vanaf 1500 toeren gaat de vervroeger werken , en bij 3000 toeren moet de maximale vervroeging zijn berijkt. Ik vermoed daarom dat je vervroeger niet goed werkt of vast zit . Is te controleren met een stroboscoop door gat vliegwielhuis. O.T is bovenste dode punt - S is 6 graden voor O.T. vast onstekings tijdstip , dit teken moet bij draaiende motor tot 1500 toeren zichtbaar blijven met stroboscoop . - Z is het punt van maximale vervroeging en moet zichtbaar zijn met stroboscoop bij 3000 toeren .Ook nieuwe contactpunten kunnen een afwijking hebben , en er voor zorgen dat ze slecht zijn af te stellen De ligthoogte van de puntjes moet 0,40 mm zijn .Bij het optijd zetten van ontsteking kunnen de sleufgaten in de grondplaat niet toereikend zijn . Dat ligt aan de aziatische kwaliteit van Bosch vandaag de dag. Dan heb je al een paar gegevens Groetjes Cees.
Reply
#6
Quote:Vino,

wanneer zijn de gasnaalden met mengbuizen vernieuwd?

Richard
Als er veel km,s opzitten kunnen de hoofdsproeiers en de bijbehorende sproeiernaalden versleten zijn.Dat kan een dramatisch hoog brandstofgebruik geven.
125 Km/h is ook voor iemand van 2m te langzaam, je haalt het max. vermogen gewoon niet. (pk'tje of 15 zoek?)

Met vriendelijke groet,

peterH
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Werkt je snelheidsmeter correct? even rijden met een tomtom.
Toch geen zijspan cardan erin of zo?
Zou je een gebrek aan vermogen hebben? dan heb je automatisch een hoog benzineverbruik omdat je veel gas moet geven.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Vino', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb op het ogenblik nieuwe gasnaalden,mengbussen,sproeiers in bestelling dus die ga ik eerst erin zetten en dan kijken of er verbetering in zit zo niet kijk ik verder,in ieder geval bedankt voor het meedenken en mocht er veranderingen zijn dan meld ik deze
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)