03-31-2012, 06:22 PM
Hoi Martijn,
Ik ben geen kenner van jouw type motor, maar jouw motor heeft toch een injectie systeem?
Ik weet natuurlijk niet of de machine al veel kilometers heeft gedraaid,
of dat b.v. de benzine al wat ouder is, maar het is bij de controle misschien
wel aan te raden om te kijken of er misschien een injector (gedeeltelijk) verstopt zit.
Dit zou volgens mij ook zo'n soort beeld moeten kunnen geven.
Als dit echt zo is moet daar zeker iets aan gedaan worden.
Nogmaals, ik ben geen kenner van jouw type motor, maar weet wel dat
een verstopte injector bij een autocross werdstrijd er de reden van was
dat er binnen 1 manche een gat in een zuiger is gebrand.
Door de ongelijke verdeling van de brandstof in de verbrandingskamer (gedeeltelijk druppelen?) ontstond er zo'n "hotspot" dat er binnen enkele minuten een gat in een zuiger zat.
Nu is dat voorbeeld natuurlijk wel op "wedstrijd" niveau.
Groetjes, Kees.
Ik ben geen kenner van jouw type motor, maar jouw motor heeft toch een injectie systeem?
Ik weet natuurlijk niet of de machine al veel kilometers heeft gedraaid,
of dat b.v. de benzine al wat ouder is, maar het is bij de controle misschien
wel aan te raden om te kijken of er misschien een injector (gedeeltelijk) verstopt zit.
Dit zou volgens mij ook zo'n soort beeld moeten kunnen geven.
Als dit echt zo is moet daar zeker iets aan gedaan worden.
Nogmaals, ik ben geen kenner van jouw type motor, maar weet wel dat
een verstopte injector bij een autocross werdstrijd er de reden van was
dat er binnen 1 manche een gat in een zuiger is gebrand.
Door de ongelijke verdeling van de brandstof in de verbrandingskamer (gedeeltelijk druppelen?) ontstond er zo'n "hotspot" dat er binnen enkele minuten een gat in een zuiger zat.
Nu is dat voorbeeld natuurlijk wel op "wedstrijd" niveau.
Groetjes, Kees.