Posts: 5
Threads: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
0
Mijn 1200 GS draait schijnbaar op 1 cilinder. Ik vond hem al onregelmatig lopen. Volgens Notten dus op 1 cilinder. Bougiekappen gecontroleerd, bougies allemaal bekeken. Geen probleem te ontdekken.
Ik ga binnenkort naar dealer waar ik garantie heb, is geen BMW specialist, maar allround dealer.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn, zodat ik beslagen ten ijs kom?
Vuistregel: de cilinder loopt bij correcte ,
-Vonk
-Mengsel
-Compressie
Bep
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Nu loopt ie 1:30 das toch meegenomen . Martijn ! Breng hem naar een Wel BMW Specialist . Das waarschijnlijk goedkoper dan 5 x naar een tractor dealer !!!
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
ff serieus, loopt hij continu op 1 cilinder, dan zou je wel iets meer dan een onregelmatig loop voelen, je motor schudt dan flink heen en weer namelijk.
en een berg minder vermogen
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Volgende topic:
ik heb een gat in mijn tank, ivm roest.
De motor gebruikt heel veel benzine, heeft dit iets met elkaar te maken ?
Ik ben ook geen expert. Het is schijnbaar niet zo dat de cilinder niets meer doet, maar onregelmatig loopt. En dat corrigeert de computer dan weer.
Maar goed...bedankt voor het cynisme. Ik zal de sticker van de GS afhalen..;-) en laat jullie weten wat de uitkomst is.
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:
eerste wat mij te binnen schiet is een halgever die het loodje gelegd heeft
Reactie van bezoeker 'Fopke', geïmporteerd van het oude forum:
Waarom heb je het niet bij Notten laten oplossen.
Fopke
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Loopt hij onregelmatig of op één cilinder? Dat is nogal een verschil, o.a. te voelen door je hand aan de uitlaatbocht te houden: is de uitlaatbocht koud, dan doet hij het inderdaad niet. Als hij niet loopt geldt het verhaal van Bep: vonk, compressie en mengsel. Bougie eruit schroeven en tegen het blok houden tijdens het starten om te controleren of je vonk hebt (en als je bougie nat is nadat je hem eruit schroeft, heb je ook benzine in je cilinder), en een deo-test doen om valse lucht uit te sluiten.