Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R 1200 RT
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Wie heeft ervaring c.q. weet "iets" van de mogelijke problemen met de cardan bij een R 1200 RT.
Ik lees jullie reacties.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Het is geen mogelijk probleem, het is realiteit. Het internet staat er vol mee. Draaien zeer regelmatig in de soep.
Reply
Hans;
mijn RT 1200 is nu 2,5 jaar en heeft 63.000 Km.
na ong. 20.000 km is het lager van het achterwiel vervangen en op 50.000 km is de verchroomde bus in de achteras vervangen wegens roestvorming,beiden onder garantie.
Wat betreft problemen in de cardan zelf heb ik nog niets ervaren.
groetjes.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Als je in google gaat intikken: rear drive failure, komt, voordat je bmw of r1200rt hebt ingetikt, google al met deze suggesties. M.a.w: velen hebben reeds deze of soortgelijke zoketermen ingevoerd. Als je vervolgens de zoekresultaten gaat bekijken, wordt je echt niet vrolijk als je een 1200 serie hebt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Wie heeft ervaring c.q. weet "iets" van de mogelijke problemen met de cardan bij een R 1200 RT.
Ik lees jullie reacties.
Zoek even op www.bmwrtforum.nl
Reply
Quote:Wie heeft ervaring c.q. weet "iets" van de mogelijke problemen met de cardan bij een R 1200 RT.
Ik lees jullie reacties.
Heb de 12ooRT (2005, 59.000 op de teller) Ik vervang elke twee jaar de cardanolie. Gebruik altijd Kroon olie Syngear 75W90. Te koop bij de Brezan.
Geen problemen!

Peter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)