Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bmw R100Rt Koud niet starten
#1
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

ik kom er niet meer uit.

Voorhistorie: een tijd geleden begon de BMW spontaan uit te vallen, na lang zoeken kwam ik op de HAll-sensor die dit veroorzaakte. Deze vervangen en warm is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Koud echter wil het ding niet starten.

De RT wil wel aanslaan maar valt dan meteen uit. Met een beetje gas houd ik hem net aan de praat. Hij reageert dan niet op gasgeven, sterker nog. Als ik gasgeef valt hij uit of gaat enorm bonken. Starten en dan de chokes erop leidt tot uitval. Als ik de motor zo hinkelend een paar minuten laat stationair draaien kan ik langzaam aan gas geven en dan is alles normaal.

Als ik met stationair lopende motor de chokekleppen optil hoor ik de motor anders gaan lopen en uitvalneigingen krijgen. De chokes doen dus wel iets.


Inmiddels vervangen;
Onstekingsunit (hall-sensor)
Onstekingsunit zelf
Bougies en bougiekappen en kabels
Klepspelingen afgesteld
Timing afgesteld. Bij ca. 2500 toeren op max vervroeging Z, stationair NIET op S te stellen, dan valt de motor gewoon uit en is niet meer aan te krijgen.
Carbs, helemaal schoongemaakt. Schone pakkingen, o-ringen, vlotternaalden en afstelling.
Chokemechanismen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en met verse o-ring en pakking in elkaar gezet.

Ik weet het nu echt niet meer. Enige wat nog niet vervangen is is de bobine maar ik kan me niet voorstellen dat die dit soort problemen veroorzaakt.

Iemand nog tips ???
Reply
#2
Vervroegingsmechanisme ook even controleren (veertjes), gezien de problemen met de S markering.

Groet, Thijs
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Ben ik met je eens, blijft raar dat dit niet wil lukken. Als de veertjes uitgerekt zijn kunnen die dan dit probleem veroorzaken ??
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:

Benno dit komt vaker voor wanneer men de halsensor vervangt door de chinese imitatie uit Duitsland, bij de tweekleps boxer het schijnt nl dat de Dynamo de werking van deze sensor kan storen Heb je zellf de sensor (laten) vervangen ? met een bovengenoemd exemplaar dan is de kans groot dat dit de oorzaak is.
Ik weet niet of dat is gebeurd wat ook kan is dat de vervroegerveertjes idd niet goed terug geplaatst zijn bij het plaatsen van de hal sensor.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Kun je die veertjes dan verkeerd plaatsen ? Volgens mij passen ze maar op 1 manier maar ja, ik heb ook nergens echt een heel goed plaatje van het binnenwerk gevonden met veertjes gemonteerd
Reply
#6
hoi Benno,
normaal gezien kan dat inderdaad niet misgaan Smile
hier een linkje: http://www.deathstar.org/~flash/ig_trig.html
foto's 8 en 9 kunnen je misschien helpen.
groeten Iwan
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)