Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startmotor en laadlampje
Reactie van bezoeker 'Taco', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb het volgende probleem bij mijn r75/5
wanneer ik het kontact aan zet gaan de oliedruk en laadlampje branden. als ik wil starten loopt de startmotor niet. als ik vervolgens met de kickstarter de krukas licht verdraai, gaat het laadlampje uit. Dan doet de startmotor het wel. waar zou dit aan kunnen liggen?
Reply
Taco,

oliedruk moet het olielampje uitgaan en niet laadcontrole lamp, je kan de stekkers omwissellen op de lampjes.
De startmotor mag niet draaien als het laadcontrole lampje uit is.
Een andere vraag, laad de accu wel bij door de dynamo?

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Zit er op de 75/5 een oliedruklampje ?? zitten er niet tweelampjes op de koplamp, rood voor laadstroom, groen voor vrijstand ?

Als de groene niet brand kun je niet starten, door het draaien van de versnellingsbak met de kickstarter komt de vrijstand schakelaar in en kun je starten.

of zie ik dat HELEMAAL verkeerd ??

Reply
Zitten 3 lampjes op:
links: groen voor vrijstand
rechts: oliedruk en laden(rood).

Heeft allemaal niks met starten te maken, zal wel iets met startrelais te maken hebben oid.
Reply
Rudy,

er zitten 4 lampjes in ook eentje voor groot licht een blauwe.

Taco,
waarschijnlijk zit er iets verkeerd aangesloten in de koplamp. Schema erbij en alles nakijken.

Richard
Reply
Oeps!!!!!!!!! Sorry:

Heb mijn tellerglas afgeplakt met zwart/wit geblokt plastic, zitten bij mij nog maar 2 gaatjes in aan de rechterkant ter controle van de oliedruk en het laadlampje.
De vrijstand weet ik al jaren te vinden zonder controlelamp en ik rijd altijd met grootlicht, dan vergeet je gewoon het groene en blauwe lampje.
Mijn welgemeende excuus hiervoor, wil niemand op het verkeerde been zetten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)