Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windscherm spoiler zelf maken
Reactie van bezoeker 'ariej', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb- sinds kort- een r80 rt met een -voor mij- te lage ruit. Is een dergelijk opzetstuk ook voor deze ruit verkrijgbaar? of is het beter den heelen ruit te vervangen ende uyt te wisselen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

bmw kuipen en ruiten blijven slecht en bulderen het uit vd herrie, zoek maar op scherm verhogers enzo, je komt dan altijd iets met bmw tegen.
Reply
De ruit van je BMW kan je verhogen met het laminar windschreen methode waarin gebruik wordt gemaakt van 3M Dualtape.
In eerste instantie had ik aan het 3M dualtape systeem gedacht maar het gebruik van een sticker op de ruit die er altijd op zal blijven zitten zinde mij niet.
Op zich is het een betaalbare optie als je bijv. de 3M Dualtape bij aanbiedingen bij de Lidl supermarkt en een oude scherm op marktplaats koopt en verzaagt op de juiste lengte en model.
Een kennis van mij heeft het zo gedaan alleen had hij het scherm gemaakt van een 4mm dik plexiglas plaat. Het was makkelijk te zagen en nog makkelijker te buigen met een hetelucht verfstrip apparaat. Het zag er fragiel uit maar tot nu toe functioneert het nog steeds. Bij snelheden van boven 120 Km/h begon het scherm te trillen wat bij een plaat van 6mm hoogst waarschijnlijk niet zal gebeuren.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jopie', geïmporteerd van het oude forum:

http://www.motorcyclemuseum.org/asp/clas....asp?id=91
Reply
Ik heb de spoiler steunen aangepast opdat beide steunen nu recht naast elkaar staan. de spoiler kan nu in verschillende standen gezet worden.
Zoals aangeraden heb ik de binnen hoeken aangepast aan de schuinte van het originele scherm.
Het eerste model had ik alleen een beetje aangepast door er een schuine kant in te vijlen. De druk plaat aan de andere kant heb ik in de zelfde hoek gebogen.
Tussen de klemmen en de originele ruit heb ik nu zachte PVC gebruikt ipv rubber.
De spoiler zit nu zelfs steviger op de ruit.
Ik zit er aan te denken om voor de stevigheid tussen beide klemmen een ronde doorzichtige PVC of aluminium staaf te plaatsen die eventueel later indien het nodig is gebruikt kan worden om een spanband te plaatsen naar de onderkant van het scherm.
Dit concept is bij ander modellen spoiler al uitgevonden maar ik vond de riem in het aangezicht niet mooi.
Mijn spoiler zal het met snelheden van boven 120 Kmh en veel tegenwind wel houden. (hoop ik) Anders heb ik nog altijd de optie met de spanband.

[img]/import/photos/p43974s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)