Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windscherm spoiler zelf maken
Reactie van bezoeker 'freel', geïmporteerd van het oude forum:

--> een goldwing heeft door slim japans nadenk werk een zeer laag zwaarte punt. Als je er ook ooit op gereden had kon je dat beamen. Een rotonde is een lust, zo makkelijk valt hij erin.
Ik heb bmw R gehad en k, maar de goldwing doet dat ondanks zijn gewicht makkelijker!
(gl1200)
daarintegen heeft de K een hoog zwaarte punt.
Dus nu rijd je kaal maar wil het komfort van een goldwing ? ok dan snap ik al die toepassingen.
Reply
Het komfort had ik ook met de K1100LT en wilde ik terug naar het gevoel van de "wind in je haren, maar niet te veel". Ook wilde ik het ultime boxer gevoel wat BMW kon leveren. Naast dit alles ben ik geholpen aan twee hernia,s wat ook doorslaggevend was voor de keuze van een motor.

Ik heb inderdaad nog nooit op een Goldwing gereden maar toen ik mocht kiezen tussen een Goldwing en een BMW kwam het chauvinisme omhoog. Om later er achter te komen dat de K1100LT het boxergevoel niet had.

De aanpassingen zijn hobbymatig onstaan onder het mom van "dat kan ik zelf ook maken" en natuurlijk de prijskaarjes die bij bepaalde accesoires extreem hoog zijn.

Op mijn verlanglijstje komt ook nog één dezer dagen het aanmaken van een bestuurders rugsteun die omklapbaar is en een bagage drager die makkelijk demontabel moet zijn als je het niet gebruikt.
Ik heb er helaas nog geen foto,s van gevonden of er moet iemand op dit forum zijn die dit al uitgevonden heeft.
Reply
Reactie van bezoeker 'hoi', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, mijn r1100rs had ooit een duur vervang zadel, daar zat zo een ruggesteun op!
corbin was dat.
Reply
Vandaag de windscherm spoiler in elkaar gezet en gemonteerd op het originele windscherm.
Bij de testrit werd veel rijwind omgeleid en stopte de turbulentie om mijn helm.
Helaas kan het maar op één stand staan door de verkeerde kromming is het afstellen bijna niet mogelijk.
Hoogst waarschijnlijk hadden de schermsteunen dichter bij elkaar moeten staan opdat het afstellen in verschillende standen ook werkzaam was.
De spoiler is zoveelmogelijk in rubber gemonteerd om breuk door wrijving te voorkomen.

[img]/import/photos/p43829s.jpg[/img]
Reply
Nog een foto van de andere kant

[img]/import/photos/p43830s.jpg[/img]
Reply
Het probleem is dat er een hoek zit tussen de twee steunen. Ze staan haaks op het scherm en dat zorgt ervoor dat verstellen bijna niet mogelijk is.

Je kan proberen de sleuven in de houders zo schuin te maken dat de steunen recht naar voren en evenwijdig aan elkaar staan. Dat houd in dat ook de bevestiging op je opzetscherm afgeschuind moet worden.

Als je op de site van MRA van de varioscreen kijkt blijkt dat zij sat ondervangen door voor elke kromming van het windscherm een aparte set bevestigingsbeugels hebben.
Reply
Hierbij dan de site van MRA met een plaatje:

http://www.motolife.nl/contents/nl/d1798...cherm.html
Reply
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:

Jody een knap stukje huisvlijt heb je daar geproduceerd. Nog wat finetunen en je hebt je scherm zoals jij het wil.
Reply
De tip met de schuine sleuven is natuurlijk het proberen waard.
Ik ga nu gedeeltelijk nieuwe klemmen maken en proberen de hoek niet meer haaks op het originele scherm te plaatsen.
De hoek op de spoiler scherm zal ik dan ook aanpassen.
De twee klemmen zullen uiteindelijk allebeide recht naar voren gericht moeten zijn
Op zich zal dit weer een uitdaging zijn.
Zo gauw ik het weer gemaakt heb zal ik hiervan verslag maken.
J-Vervloet bedankt voor de tip.
Reply
Graag gedaan.

Ik zelf heb zo'n MRA scherm cadeau gekregen omdat er 1 van de poten gebroken was. Van aluminium een nieuwe poot gemaakt. Alleen is die wel bedoeld voor een scherm met een andere ronding dus ik moet mijn scherm nog verbuigen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)