02-22-2012, 11:11 PM
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
Naald-sproeiers heb je nog niet vervangen lees ik, die zijn na 80 à 90 dkm versleten, slijten harder dan de naald.
CO-afstellen is alleen voor het stationair gebied.
De bougie's van mijn R80RT knapten erg op na vervangen van de naald-sproeiers, kosten maar een paar euro.
Jan
Quote:Iemand enig idee? Ik weet het niet meer ... de rechter bougie blijft zwart worden met een beetje vette roetaanslag. Ik heb ondertussen:Paul,
- de zuigerveren vernieuwd,
- de carburateur gereviseerd met nieuwe naald (3e inkeping van boven) o-ringen, sproeier, vlotter, vlotterniveau 1/3 - 1/2,
- nieuwe bougies,
En natuurlijk kleppen stellen, CO afstellen, synchroniseren.
Dus geen te rijk mengsel maar toch een vette bougie ...
Heeft iemand nog een ander idee waardoor een vette bougie veroorzaakt kan worden? Zelf zit ik te denken aan een versleten klepsteel waarlangs olie lekt (zoals bij een versleten vlotternaald). Maar of dat echt zo is? Iemand ervaring hiermee?
Groeten,
Paul
PS Hij rijdt na al dat afstellen etc heel lekker, wat dat betreft geen klachten!
Naald-sproeiers heb je nog niet vervangen lees ik, die zijn na 80 à 90 dkm versleten, slijten harder dan de naald.
CO-afstellen is alleen voor het stationair gebied.
De bougie's van mijn R80RT knapten erg op na vervangen van de naald-sproeiers, kosten maar een paar euro.
Jan