Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bougie wordt en blijft roetzwart bij alle afstellingen
Wat gebeurt er als je de bougies wisselt, links > rechts en rechts > links?
Reply
Ik heb de naalden met de bijbehorende naaldsproeiers (2.68) vervangen.
Ik heb inderdaad om te testen de linker bougie rechts geplaatst en andersom. Maakt niks uit, de linker (vette) brandt schoon. De rechter (schone) wordt vet.
Het zou wel eens aan de choke o-ring en pakking kunnen liggen hoop ik. Die heb ik nog nooit vervangen en wel onlangs open gehad. Zodra ik tijd heb ga ik dat eerst proberen.
Bedankt voor het meedenken, ik kom er op terug als ik de pakking vervangen heb,
Groeten Paul
Reply
Ik zag op YouTube een filmpje over het opsporen van vacuum lekkage bij de carburateurs:
"How to diagnose carburetor vacuum leaks on your motorcycle".
Ik denk dat luchtlekkage het probleem is. De rubbers tussen de carburateur en cilinderkop zien er gebarsten uit dus die worden ook vervangen, met de chokepakkingen.
Reply
Paul, controleer meteen of de onderdelen van de startcarburateurs niet ooit uit elkaar geweest zijn en eventueel verwisseld cq verdraaid zitten,en of de juiste startcarburateur op de juiste carburateur zit.
Als de carburateurs eraf zijn ook meteen eens kijken op de inlaatklep in de geleiding heen en weer te wiebelen is.
Probeer ook eens of je kan voelen of de klepgeleider nog wel vast in de kop zit.

Overigens mijn synchoniseer apparaat staat redelijk stil ,dat komt omdat de plastic flesjes slap zijn en een beetje in elkaar gezogen worden,kijk maar eens op U-Tube. Maar onder in de U-bocht het slangetje een beetje dicht knijpen moet volgens mij ook gaan.

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'J.A. de Leeuw', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Paul,

Het synchroniseerapparaat van Bep heb ik destijds gemaakt en had ook last van een dansend niveau. Heb hem daarna gevuld met olie wat een heel rustig beeld gaf. Olie is natuurlijk veel trager en daardoor stabiel om af te lezen.
Mijn apparaat werkt perfect dus bij deze nog mijn compliment voor Bep.
Succes en groet van Jaap

[img]/import/photos/p43592s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

vul met atf
Reply
Ik heb ipv plastic flesjes metalen buisjes met plastic afsluitdop gebruikt, die kunnen juist niet bewegen, vandaar. Vroeger had ik een apparaat uit de winkel met twee manometers. Dat heb ik weggedaan omdat de wijzers zo trilden dat je er niets aan had. Er zaten wel twee schroevjes om / op de slangen, door die aan te draaien kon je de slangetjes dempen.
Ik heb het gevuld met olijfolie. Maar dat gaat vlokken bij lage temperaturen zoals ik merkte toen ik bij + 2 graden buiten stond af te stellen ... :-)
Reply
De flesjes niet te klein kiezen, bij voldoende inhoud werken ze als pulsdemper.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Carbtune Pro
Werkt prima, voor motoren met 4, 3 of 2 carburateurs.
Reply
Reactie van bezoeker 'PaulR80RT', geïmporteerd van het oude forum:

Vandaag heb ik de O-ring en de pakking van de Rechter Choke vervangen. Voor de juiste montage heb ik naar deze foto' s gekeken:
http://www.beemershop.com/mistakes.php#BingChokeValves
Wat mij nu niet duidelijk is, is of deze foto's de correcte of de foute montage weergeven?
Ik heb het vandaag precies andersom gemonteerd zoals hier:
http://bmwmotorcycletech.info/bingcv.htm
Maar de R op het asje wijst bij mij 180 gr de andere kant op. Dus niet op 7 maar op 1 uur. Dat is denk ik FOUT. De motor start nu ook slecht. Ach, eigenlijk weet ik het dus wel, de linker en rechter chokedeksel zijn verwisseld ...

[img]/import/photos/p43652s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)