Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eenmalige boxerontmoeting per jaar
Lig bijna in een deuk voor het beeldscherm, het gaat weer ouderwetsch gezellig d'r aan toe hier.
BMW als caferacer! Moet niet gekker worden zeg: kan namelijk helemaal niet, trage dingen, kun je niet mee racen, moet je echt wel iets uit Japan hebben, kun je wel mee racen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum:

Rudy, ik denk dat de schrijver doelt op een groep originele bmw boxers, ipv bmw cafe racers zoals jij heb.
Reply
Reactie van bezoeker 'rein', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Denk dat we duidelijk willen maken dat de bmw boxer gedrochten nu eenmaal weinig ''motor'' zijn. totdat je op een soepele jap gereden heb, die gewoon schakelt zonder dat je daaraan hoef ''te wennen'' Het is ook niet zo dat bmw uitzonderlijk hoog zit met de kwaliteit dat is echt niet zo.

Denk aan het vermogen van een 800 bijvoorbeeld, diezelfde 50 pk haalt een jap uit 400-500 cc, tja misschien gaat het dan ietsje minder lang mee? vreemd? neen. daarbij het gezapige rij gedrag van de bmw opaas, ook dat helpt met de levensduur. Ga je raggen op zo een gedrocht gaat het echt niet 30 jaar mee...
ik rijd jap dagelijks en voor de lol een oude boxer, een 600. Maar veel liefhebbers zijn blind denk ik.
Hopie,

De BMW 2 kleppers, waarover wij het hebben dateren al weer van 1969. Vergeet dat niet. Die Japanse gedrochten uit die jaren waren echt goed???? Ik weet nog dat ze een R75/5 en een Honda CB 750(ook van 69) op de oude Nurburgring vergeleken. 50 pk tegen 69 pk.
De BMW was bijna net zo snel als dat Japanse gedrocht met 69 pk. Heel veel Jappen van die jaren haalden met goed fatsoen de 30.000 niet. Denk aan de Kawasaki 3 pitters, de Yamaha 750 2 en 3 cilinders. Waar zijn die dingen allemaal gebleven. Soepele Jap??? Heb op een CBR600 gereden. Afschuwelijk, wat moest je dat ding uitmelken om hem soepel te maken. Wat een naaimachine. De kwaliteit van een BMW is niks beter, dan dat van een Jap. Dat ben ik met je eens, maar daarom hoef ik nog geen Jap. Gezapig rijgedrag? Waarom moet je raggen. Minderwaardigheidscomplex? Waarom rij je voor de lol een boxer, ga dan voor de lol een Jap rijden. Ik snap van je verhaal niks. Onlogisch. Je noemt een boxer een gedrocht en rijdt voor de LOL op een boxer. Tja, wie snapt dat nu. Zal wel aan mij liggen. Ik ben ook een liefhebber en ben absoluut niet blind. Ik vind Engelse en Italiaanse machines ook mooi, zelfs mooier dan BMW's. Misschien ben jij wel blind t.o.v. Jappen. Trouwens over soepelheid gesproken, heb je wel eens een ritje op een 1000 cc boxer gemaakt. Enorm soepel of niet soms?

Vr. gr.

Rein.
Reply
Reactie van bezoeker 'naam', geïmporteerd van het oude forum:

de 1000 ? die is bokkiger dan menig andere bmw.
onder de 3000 rpm gasgeven en het is net een vibrator.

Schei toch uit met die boxer ellende, dan weer een bak om de oren. Dan meenemer achterwiel. zompige veren, slappe schokbrekers, zwabber voorvork, slechte remmen tot 1981...oja, door rottende zadel bodems. Om maar over lekkende stoterstangpijpjes te zwijgen. Eeuwig synchroon stellen door de gekke contructie met 2 heel lange gaskabels....

Veel 'hobby' plezier!

Het was weer een waar genoegen jullie op de kast te krijgen...
Reply
Na 41 jaar bijna dagelijks op de motor zeg ik na diverse motoren, geef mij maar de BMW,ook de 2 klepper. Ik heb diverse motoren en na een tijdje op de K100LT en soms even op de Honda 550 Four ,is het een feest om weer op de oude boxer te stappen. Dat karakter vind je nergens.En opa rijdt regelmatig boven de 160, ook met z'n ouwe boxer die in de afgelopen 16 jaar slechts 1x pech had op de 90.000km, een defecte bobine.
En racen? Tja, met een Rolls Royce ga je ook niet racen!
Reply
Schorsch Meier:

Had vroeger de gedachte om met BMW te racen.

Jan Beck:

Heeft anno 2012 nog steeds veel succes met racen in het klassieke gebeuren.

Maar verder...................................................
Reply
Ging het hier in eerste instantie niet over een eenmalige boxerontmoeting per jaar?
Ik geef er de voorkeur aan zo min mogelijk te reageren op knuppels die zichzelf in het hoenderhok gooien.
Maar weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp?Het blijft een leuk idee!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Een agigosche wetmatigheid gaat als volgt.
"Een oordeel zegt alles van degene van wie het (ver-)oordeel komt en helemaal niks over degene voor wat of wie het is bedoelt". Iedereen kan zien wie de schoen aan mag trekken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ben ik zeker van plan ja/
Ja, meeting bij de Hobbyist, bakkie doen / broodje, beetje ouwehoeren, daarna gezamenlijk terug, tot Eindhoven rijd de hele meute bij elkaar, lijkt mij geweldig.

Jan, R80RT (vanaf nu met gläser)
Reply
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Eigenlijk best vreemd dat de Hobbyist zelf niet zoiets organiseert toch ? spinnen zij ook weer garen bij neem ik aan.

H.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)