Posts: 19
Threads: 19
Joined: May 2007
Reputation:
0
kennis van me wil misschien een K75 aanschaffen, probleem is alleen dat die ongeveer 1 uur tot aan de spiegels in het water heeft gestaan.
Vloeistoffen/olie etc, zijn daarna gelijk vervangen.
Is dit een haalbaar project om weer voor elkaar te maken of zitten er nog vele addertjes onder het gras.
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:
Rudy, op het gevaar af dat ik een open deur intrap: alle elektrische componenten en verbindingen zeer zorgvuldig controleren en schoonmaken. Ik heb zelf ooit 2 K75's gehad en ik had wel eens een elektrische storing, die bijna altijd veroorzaakt werd door een slechte stekkerverbinding vanwege corrosie. Ook de tellerunit niet vergeten.
Succes,
Willem
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Liep de motor toen hij het water in ging? Zo ja, dan zou de motor waterslag gemaakt kunnen hebben, in welk geval hij vrijwel zeker kaduuk is (kromme drijfstangen enzo). Maar zelfs als dat niet het geval was, mag je alle stekkerverbindingen en elektronica nakijken. En de klokken zullen ook wel te lijden hebben gehad, tenzij die echt 100% waterdicht zijn, wat waarschijnlijk niet het geval is.
Wat ik er van begrepen heb, is die er inderdaad met lopende motor in gedoken, het waterslag verhaal en evt kromme drijfstangen had ik hem al door gegeven.
Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum:
blok wisselen? tweedehands blokken zijn niet moeilijk te vinden.
maar hou rekening dat de injectie computer ook kapot is, gas stand sensor, lucht meter, injectoren enz, enz.
is met een carburateur motor nog te overzien, maar een k75?
veel electronica, is allemaal kapot of gaat kapot
Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum:
Paar jaar geleden was dat schip lading verloren met o.a. BMW motoren
Zag je iemand op het journaal een nieuwe r1200rt op een aanhanger laden op het strand. Maar reken maar niet dat je er wat aan hebt, alleen om te slopen en evt bruikbare delen verkopen.
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi, hier wil ik graag een tegen geluid laten horen, de luchtinlaat zit zeer hoog bij de k75en achter kapjes, daarna volgt een lang slangenstelsel. ik denk dat de motor eerder uit is gevallen door elektrische problemen dan dat eea vol staat met water (inderdaad de waterslag)daarnaast ga je met gas dicht het water in, zoveel komt er dan ook niet langs de gaskleppen.
Denk dat alles goed droog maken, ook de tellerbak openen en 2 uur een fohn in laten blazen, en vloeistoffen kritisch bekijken, tank goed spoelen, vullen enz enz, effe doorstarten zonder bougies, denk aan alle mogelijkheden en ga aan de slag. accu kan wel volstaan met sloot water...ik zou de gok nemen. Juist bij lucht gekoelde blokken is de spontane afkoeling een drame, maar zo erg is dat niet met deze vloeistof gekoelde brommer. succes!
Dank u voor de reactie's, ik geef de bevindingen door.
Ben zeer benieuwd of de K weer gaat lopen! Hij zal niet alles kosten, dus het is het proberen zeker waard lijkt me.