Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met Siebenrock cilinders
Ben benieuw of er mensen ervaring hebben met de 1000cc kit van siebenrock voor een R90s
Reply
Niet met een R90S, wel met een R75/5.
Reply
Euh, sorry:

Wat wilt u weten?
Reply
Hi Rudy

Lijkt het optisch op de orginele cilinders eventueel ander geluid,
en de kwaliteit,maat voering,afwerking enz
olie verbruik.

gr Ronald
Reply
Optisch zie je eigenlijk weinig verschil, op de voet van de cilinder staat S en 10, aanduiding voor Siebenrock en 1000cc.
Pasvorm is perfect en meer lawaai? Denk dat dat heel wat lichter loopt als de cilinders op bv de R75/5.
Zuigers zijn ook veel lichter dan wat standaard gemonteerd is door BMW, maar of het voor een R90S zinvol is?
Je hebt immers al ongeveer 67 pk, Siebenrock monteren zal een kleine winst geven in vermogen, je praat over ongeveer 100 cc meer.
Of dit de investering waard is? spul kost nogal wat. Heb er zelf lang over moeten dubben, wel of niet doen, ben happy dat ik dit destijds wel gedaan heb, werd een totaal andere motorfiets qua vermogen,oppakken en kracht, maar nu had ik ook maar iets van 50 pk .
Heb tevens een andere nokkenas gemonteerd, vliegwiel is bewerkt(- 400 gram), andere carburatie en een volkomen on-origineel uitlaatsysteem(wat hier verguisd wordt, maar dit terzijde).
Olieverbruik is te verwaarlozen, af en toe een scheutje in het blok gieten, maar dat ligt ook aan mijn rijstijl( gas d'r op dus).
Reply
Hi Rudy,

Het gaat mij in de eerste plaats niet om meer vermogen,maar bij mij zijn de zuigers versleten,mijn motor heeft 39k gelopen.
Je zult wel denken van dat kan niet,maar mijn zuiger cilinder speling
is rond de 0.23 mm.
Heb de motor 30 jaar geleden gekocht met 9800km.
Dus nieuwe zuigers en boren honen kost me al gauw rond de 570 euro.
Dus ik denk,als ik er wat geld bij doe,heb ik een nicacil cilinders en lichte zuigers,
en langere levensduur,en een paar cc meer.
Dus vandaar dat ik dit overweg om te doen.
Maar wat betreft de lichtere zuigers,wat merk je allemaal voor een verschil aan je motor?
Reply
Motorblok geeft veel meer respons op gas geven als in de oude situatie, hoe lichter, hoe meer en snellere reactie.
Motorfiets heeft totaal ander karakter gekregen als in de standaard 750 cc uitvoering, moest er na montage echt goed aan wennen, nu wil ik niet anders meer natuurlijk.
Vroeger kwam die moeizaam op topsnelheid, vaak was het zelfs bij 160-170 km/uur al gedaan met de pret.
Kon toen een collega motorrijder met zijn Triumph Truxton 900cc niet bijhouden en daar baalde ik best wel van, vandaar mijn overstap naar 1000cc.
Heden ten dage trekt die gewoon door en houdt niet op(totdat de koppeling gaat slippen).
Het leukste zijn eigenlijk de stoplicht sprintjes met een (snelle)Japanner naast je, bij het volgende stoplicht kijken ze altijd afzijdig of in sommige gevallen gaat het duimpje omhoog.
Maar het is vooral meer souplesse, meer reserve, meer koppel, meer vermogen, ook altijd handig bij het inhalen.
Reply
Waar heb je de set gekocht?
Reply
Mag ik hier niet zeggen(Boxer Toko Mat Beekers), maar wellicht heeft de Hobbyist ze ook wel, of Israel in Duitsland.
Reply
Hobbyist dus ook, ga naar de webshop en tik Siebenrock in bij zoeken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)