02-09-2012, 04:25 PM
Beste forumgebruikers,
Ik ben van plan een K75RT '93 (59000km) of een R100RT '90 (90000km) te kopen.
Beide motoren bieden hetzelfde comfort maar de R heeft nog eens het nostalgische BMW-boxerkarakter mee terwijl de K trillingsvrij en meer een naaimachinegeluid produceert :-) ). dus ik kan momenteel nog niet kiezen (misschien na een proefritje)
Op het K-forum lees ik geregeld over de problemen met de spievertanding (drooglopen en uitslijten) van de K-serie. Ik vraag me af of dit cardanprobleem zich ook voordoet op de R-serie. Mijn keuze zou wel eens kunnen afhangen van dit probleem.
Ik had ook graag geweten hoe de beide motoren (K75RT : 75pk en R100RT : slechts 60PK maar max koppel reeds aan 3500 toeren) in rijkarakter en prestaties zich tot elkaar verhouden. Ik ben van plan om grotendeels in de stedelijke aglomeratie te rijden en wekelijks ook 1X autosnelweg.
Dank bij voorbaat
Gr. Luc
Ik ben van plan een K75RT '93 (59000km) of een R100RT '90 (90000km) te kopen.
Beide motoren bieden hetzelfde comfort maar de R heeft nog eens het nostalgische BMW-boxerkarakter mee terwijl de K trillingsvrij en meer een naaimachinegeluid produceert :-) ). dus ik kan momenteel nog niet kiezen (misschien na een proefritje)
Op het K-forum lees ik geregeld over de problemen met de spievertanding (drooglopen en uitslijten) van de K-serie. Ik vraag me af of dit cardanprobleem zich ook voordoet op de R-serie. Mijn keuze zou wel eens kunnen afhangen van dit probleem.
Ik had ook graag geweten hoe de beide motoren (K75RT : 75pk en R100RT : slechts 60PK maar max koppel reeds aan 3500 toeren) in rijkarakter en prestaties zich tot elkaar verhouden. Ik ben van plan om grotendeels in de stedelijke aglomeratie te rijden en wekelijks ook 1X autosnelweg.
Dank bij voorbaat
Gr. Luc