02-07-2012, 09:03 PM
Dit systeem is het?
drukstift vervangen
|
02-07-2012, 09:03 PM
Dit systeem is het?
02-07-2012, 09:03 PM
Giet wat mis.
02-07-2012, 09:04 PM
02-07-2012, 09:21 PM
02-08-2012, 02:41 PM
Hoop voor je dat dit met een magneet er uit te vissen is, anders zal de bak er toch achter weg moeten.
Heb het gehad met vervangen van de vrijstand schakelaar, krijg je niet voor elkaar als de bak er op zit.
02-09-2012, 09:28 AM
de stift ziet er anders uit, dan de tekening, van hadee, geloof ik,
Zie foto, ik heb een lang dun stuk extra en mis de inkeping. Die van mij is 30 mm lang. [img]/import/photos/p43341s.jpg[/img]
02-09-2012, 02:15 PM
Piet,
er zit nog een kleine 20 cm drukstift in de bak tot aan het vliegwiel. Succes met het eruithalen. Voordat je verder gaat zoek eerst eens een juiste tekening van de drukstift. Dit ding is niet voor niets gebroken. De plaat van de diafragmaveer met het gaatje erin voor de drukstift kan ook uitgelubberd zijn. Bak eruit en alles nakijken anders sta je binnenkort weer stil. Richard
02-09-2012, 02:22 PM
Dit is de andere uitvoering, 1 van beide zal toch de juiste zijn?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mode...g=21&fg=51
02-09-2012, 02:56 PM
Hoi Jongens,
Rudy, jouw 1e linkje is degene die past bij een bak voor een r100rt van 1980. Bij je 2e link zit er een naaldlager in de koppelingshevel, en die werd vanaf modeljaar 1981 gebruikt. (Het type dus met het lichtere vliegwiel. bmw piet heeft wel een punt als hij schrijft dat hij op de aangegeven tekening niet op die plek een viltje heeft zitten. Echter kijk ik nogal eens voor controle op: maxbmw motorcycles.com/fische/diagrams (Vind ik overigens een fijnere site om onderdeelnummers te vinden dan op de BMW site zelf, maar dit terzijde). Daar word expliciet genoemd dat dat viltje op de drukstift niet op alle uitvoeringen aanwezig zou zijn. (?) Verwarring misschien opgelost? Groetjes, Kees.
02-18-2012, 08:25 PM
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Nog maar eens proberen (met geduld): Piet je moet de bak eraf halen, is echt niet moeilijk. Dan kun je de drukstift er makkelijk uithalen en gelijk ook de splines van de ingaande as reinigen en smeren. Koppeling gaat daarna zeer soepeltjes. Ook goed afstellen volgens de voorschriften: 201 mm tussen binnenkant hevel en nok aan de bak stellen met stelmoer aan handel, daarna de speling aan het handel op 2mm stellen met de bout achterop de bak. Enige probleem is misschien de dopsleutel voor de achterbrug. Niet gaan prutsen met een magneet |
« Next Oldest | Next Newest »
|