Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
monteren swingarm R60 7
Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum:

hallo allemaal,na het poederlakken van mijn frame ben ik de dame terug aan het opbouwen.Mijn probleem nu : blijkbaar is de schroefdraad beschadigd van de ophanging van de swingarm.Kennen jullie welke schroefdraad hier in zit?Dan kan ik me ergens een tap en snijkussen halen om de boel terug op te zuiveren.Alvast bedankt.
Groeten
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Luc : De 2 pennen die je er indraaid , als die onbeschadigd zijn . kun je de draad makkelijk opmeten . Bij mijn weten Metrisch M20 met een spoed van 1,5 of 2 mm . Verf in de draad zal de oorzaak zijn . Het is ook mogelijk dat bij demonteren destijds zand en roest voor beschadiging hebben gezorgd . De juiste spoed even afwachten anders !!! tappen van deze maat zijn vrij duur , probeer bij garage etc. Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: Hallo Luc : De 2 pennen die je er indraaid , als die onbeschadigd zijn . kun je de draad makkelijk opmeten . Bij mijn weten Metrisch M20 met een spoed van 1,5 of 2 mm . Verf in de draad zal de oorzaak zijn . Het is ook mogelijk dat bij demonteren destijds zand en roest voor beschadiging hebben gezorgd . De juiste spoed even afwachten anders !!! tappen van deze maat zijn vrij duur , probeer bij garage etc. Groetjes Cees.
Het is fijne draad , dus moet het M20 x 1,5 zijn. succes !!
Reply
Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum:

hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden.Ik ben ondertussen zelf nog op zoek geweest en heb via 2ventieler gelezen dat dit een M20 x 1.5 is.Ik ben naar de metaalbewerker geweest en heb tap en snijkussen meegekregen.Het probleem is verholpen (er zat wat roest en vuil in de draad).Swingarm is ondertussen weer gemonteerd.
Groetjes
Reply
Draad héél voorzichtig schoonmaken met verfafbijt. Met klein kwastje opbrengen en daarna met terpetine het de boel verder schoonmaken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)