Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Jhon', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij al jaren rond met een K75RT met dat heerlijk soepele blok met die mooie brom uit de uitlaat. Het totale ontwerp raakt langzamerhand gedateerd en ik zou graag overstappen naar een jonger ontwerp. Bijv. de R850, maar...ik ben niet zo'n fan van de 2 cyl. BMW. Nee ik ben verknocht aan een 3 cylinder.
Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een K blok in een R frame? Of moet ik mijn idee zien als luchtfietserij?Alle info is welkom.
Mijn wildste aanpassing ooit aan een BMW was het monteren van een /5 vork in een /2 frame. Ben dus geen deskundige.
Maar een K 75 blok in een oilhead frame? Bij een oilhead als b.v.b. de R850 is het motorblok een geintegreerd volledig dragend deel, waarbij de telelevervork in het blok scharniert en daar verder ook aan afgesteund is. Achterframe enz. is aan het blok opgehangen. Kort gezegd: het blok hangt niet in het frame, maar de totale motorfiets aan het blok.
Een K 75 blok is niet ontworpen voor een dergelijke belasting, dus moet er aangepast worden. Ben je eigenlijk bezig een compleet andere motor te bouwen.
Met tijd en geld kan alles, maar persoonlijk vind ik het geen aanrader.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Reactie van bezoeker 'Toontje', geïmporteerd van het oude forum:
Alles is mogelijk.
Hou er wel rekening mee dat de motorfiets daarna RDW. goed-gekeurd moet worden.
Reactie van bezoeker 'dick', geïmporteerd van het oude forum:
Ik begrijp uit je vraag dat je een modern uiterlijk wil.
Je zou ook het plastic plaat werk van de R850 op de K75 kunnen monteren.
Groet dick
Reactie van bezoeker 'Jhon', geïmporteerd van het oude forum:
Ja, was het maar zo makkelijk als photoshoppen hè? Ziet er trouwens wel gelikt uit.
T.a.v. de gemaakte opmerkingen:
- bij mijn weten is het blok van de K ook een dragend onderdeel (dit in vergelijk met de R)