Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RVS T-stuk
Ik heb vandaag de knalpot van mijn R100 RT van 1992 vervangen door een rvs t-stuk van onze sponsor, de tand des tijds had de originele knalpot aangetast en en hij was reeds meerdere male gelast. Alles is netjes dicht maar ik heb het gevoel dat hij wat meer geluid voort brengt en vraag mij af of dat dit in Duisland geen problemen zou geven. Let wel het kan ook een gedacht zijn van mijnentwege. Terwijl hij in de garage draaide had ik dat gevoel, eens aan het rijden weet ik het niet. Zit er in de "sigaren" eigenlijk ook geen pot? Iemand een idee?
Reply
Die pot had door zijn constructie een ietwat dempende werking. Die ben je nu kwijt.

Ik geloof niet dat je in Duitsland problemen zal krijgen. Je kan het altijd nog gooien op het conformiteitsbeginsel. Als een voertuig in Nederland voldoet aan de Nederlandse eisen mag een ander land geen bekeuring geven als de eisen daar strenger zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Maar die Duitsers hebben ook geen bericht aan de E-keur, ze meten decibels.
Eigenlijk wel zo eerlijk. Maak je te veel herrie, betaal je.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Dat is voornamelijk dat ze bekeuren met motoren met die blerpijpen.
Vooral op touristische routes dat ze kritisch worden en kunnen bekeuren.
Puur officieel mag het niet maar als je de gashendel niet constant opendraait valt het reuze mee hoor.
Een rvs T suk blijft tenminste heel gelukkig. Niet goedkoop helaas voor die paar stukjes pijp.
Ik heb er ook een onder zitten, blij toe eindelijk.
Reply
Thanks Guy's,

Het valt best mee, mijn echtgenote vond dat er geen verschil is in geluid.
Die "blerpijpen" vind ik ook maar niks, mijn zoon heeft iets dergelijks op zijn Harley, ik geloof dat dat zowat een must is op die dingen evenals het ontbreken van enige vering.
het t-stuk was inderdaad niet echt goedkoop maar roesten kan het niet direct.
Eenmaal uit de garage valt het geluid best mee,misschien wat metaalachtiger als ik het zo juist beschrijf, in april naar de Eifel dus we zien wel.

beemer groeten
Reply
Quote:Hoi,
Maar die Duitsers hebben ook geen bericht aan de E-keur, ze meten decibels.
Eigenlijk wel zo eerlijk. Maak je te veel herrie, betaal je.
Rot Duitsers.
Reply
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is geen T stuk toch ? meer een H
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dit is geen T stuk toch ? meer een H
ok, ok je hebt gelijk. een h stuk.
Anders is het wél veel lawaai.
Ik was vorig jaar in de VS en heb enkele HD gezien met een demper in zijn uitlaat.
Weinig bescherming ook trouwens, geen helm/handschoenen oid
way of life?
Reply
Beste jos,

inderdaad een H-Stuk, vandaag een eind gaan rijden waarvan een stukje in een tunnel en het geluid is wel veranderd tegen vroeger, er zaten wat gaten in de originele demper,ik zou zelfs zeggen het geluid is duidelijk minder en dus weer aanvaardbaar voor de mede weggebruikers.

beste beemer groeten

Rudy
Reply
Reactie van bezoeker 'dick', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dit is geen T stuk toch ? meer een H
Y is de juiste letter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)