Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remschijven K 100
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

het zijn inderdaad gietschijven,de hobbyist laat ze ergens maken waar weet ik ook niet,zij hebben nogal veel toeleveranciers,ik kan wel zeggen dat gietijzer zeer goed remt,dat RVS of zelfs kunststof beter is kan zijn,maar hoeveel beter is de vraag? ik heb altijd vertrouwen gehad in het materiaal geleverd door Kasper ook al is het nen "Hollander" (grapje)
De schijven zijn echt ok. de BMW's kosten nu een 170 Ä stukprijs dacht ik...
nadeel aan de gietijzeren ,ze slaan een beetje bruin uit als je moto langere tijd stilstaat... effe rijden en 't is er weer vanaf. Praat er eens over met de mensen van de Hobbyist,je krijgt er best een objectieve uitleg,groeten Danny
Reply
Reactie van bezoeker 'eljee', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Danny,
Bedankt voor je reactie. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Ik bedoel of het allemaal wel de moeite waard om dit zelf te gaan doen want ik ben niet zo'n techneut. Misschien zijn er nog meer aspecten aan het wel of niet los'boren'van de kom en schijf. Ik weet het nu even niet meer. En toch weer,
Hartelijk bedankt!!!!!

met vriendelijke groet,
eljee
Reply
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

graag gedaan hoor
hoedanook je hoeft geen techneut te zijn om de schijf van het wiel te nemen en de flens van de schijf te scheiden. je hoeft het niet te boren maar kan het ook met een klein slijpmolentje afslijpen aangezien de schijf toch schade mag oplopen bij het verwijderen want die gaat naar het oud ijzer.
Het is een klusje van niets...
maar slaap er eens een nachtje overdan neem je geen beslissingen waar je later spijt van krijgt.moest je niet te ver wonen wil ik je er graag bij helpen;no worries Groeten danny
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De vervangings schijven van de hobbyist zijn verreweg de goedkoopste die ik kan vinden.

De gietijzeren uitvoering roesten wel wat aan bij vochtig weer, maar dat doen de brembo's op m'n Guzzi ook.

Ze grijpen bij regen wel direct aan, en dat doen de RVS niet, die moet je eerst droog remmen.

Het overzetten is echt een fluitje van een cent, maar mocht je het niet zelf aandurven, en je woont in de buurt van de bollenstreek, neem je maar contact op.

Ga wel eerst 14 dagen in de sneeuw spelen.
Zo half Februari ben ik weer te bereiken.

Groet, Paul.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)