Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remschijven K 100
#1
Reactie van bezoeker 'eljee', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn K 100 remt stotend dus heb ik denk ik een kromme remschijf of schijven.
Heeft iemand hier ervaring mee, kun je er nog iets aan doen en zo nee, waar kun voor een redelijke prijs nieuwe kopen? De prijzen die BMW-dealers hanteren riekt naar diefstal vind ik. Hoe meer reacties hoe liever ik het heb.

met vriendelijke groet,

L.J. Dekker
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

bij de hobbyist moet je de klinknageltjes op de originele schijf wegslijpen en dezelfde flens hergebruiken,de boutjes om de nieuwe schijf op de flens te monteren zijn erbij geleverd
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'JOS', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik vroeger ook gehad,bij mijn k100, het zijn geen zwevende remschijven zoals bij een k1100, dwz dat de remschijven zich altijd precies in het midden van de remklauw moeten bevinden.
Bij mij zijn destijds de problemen begonnen toen ik de velgen heb gespoten en ook de flenzen waarop de remschijven zich bevinden.De verf op de flenzen zorgde ervoor dat de schijven niet meer precies in het midden (symetrisch tov wiel) van de remklauw kwamen, bij het remmen vibreerde de hendel hevig.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw remschijven krom zijn en dan is er maar een middel, vervangen.
De hobbyist is dan de beste keuze die je kan maken, ook ivm advies.
Succes

Jos
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

goedkoper dan de schijven van de hobbyist vind je er geen.
ik dacht iets van een 50Ä per schijf,je gebruikt dan dezelfde flens om de schijf op te monteren. bij BMW is dat steeds met flens.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'eljee', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie reactie. Ja, een vaste flens dat klopt. Probleem is dat de schijf op de komvormige flens vastge'klonken'( o.i.d.) is op 9 plaatsen. Kom en schijf zijn met 3 inbusbouten op het wiel gemonteerd. Dit betekent dat je altijd een schijf koopt met flens erbij! Dus ben je behoorlik beperkt in je keuze van schijven. Of er moet een manier zijn om dit te veranderen maar dat kan ik me niet goed voorstellen. Mocht iemand hier iets anders op gevonden hebben houd ik me van harte aanbevolen!

met vriendelijke groet,
eljee
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Hans Smeets', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ooit een kromme schijf laten slijpen bij een slijpbedrijf. Ik heb toen zelf een naaf gedraaid voor het opspannen en deze aan het slijpbedrijf aangeboden. Voor een prikkie was de schijf weer mooi recht. Let op: de schijf mag natuurlijk niet te dun worden, dan houd alles op.su6
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De Hobbyist verkoopt losse schijven, die je overzet op de flens.
9 nagels uitboren (voorzichtig, de flens is nogal bros).
Nieuwe schijf erop met boutje/moertje, en klaar.

Als niet alleen de schijf, maar ook de flens krom is, dan alles nieuw.

Groet, Paul.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'eljee', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt Paul,
Is dit wishfull thinking of ook daardwerkelijk toe te passen? Simpel boutje moertje lijkt me voor de krachten die optreden tijdens het remmen niet houdbaar maar misschien vergis ik me daarin. Kortom spreekt hier iemand uit eigen ervaring?

eljee
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Van der Haegen Danny', geïmporteerd van het oude forum:

ja ze zijn even degelijk als de klinknagel die BMW origineel plaatste een vriend van me gebruikt ze op beide remmen voor en de ene achteraan,prijs van de hobbyist schijven was ...voor de drie had je er bij BMW ÈÈn...
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'eljee', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Danny,

Is het teveel gevraagd als ik het exacte merk enz. van deze schijven wil weten? De hobbyist hanteerd een prijs van 84 euro voor een gietijzeren schijf, terwijl RVS toch de voorkeur heeft zou ik zo zeggen! En 3x 84 is ook niet niks! Alvast hartelijk bedankt voor de moeite!
m. vr. grt. eljee
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)