Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RVS stoterstangpijpjes, ( galvanische,electrochemische, en zwerfstroom corrosie, en vroegere passing
#1
Hallo Boxertechneuten,

In mijn speurtocht naar nieuwe stoterstang pijpjes voor mijn motor kwam ik
RVS exemplaren tegen. Liikt me op zich een erg goed idee, maar wat is eigenlijk jullie visie op de RVS exemplaren? (Behalve dat het niet origineel is natuurlijk)

Deze vraag vooral met betrekking op galvanische, electrochemische, en zwerfstroom
corrosie tussen de RVS stoterstangpijpjes, en de Aluminium cylinderkoppen.
(Dit in vergelijking met de normale stalen stoterstangpijpjes).

En uit een wat ouder topic hier op het forum leek er toen een beetje een passings
probleem te zijn met de RVS stoterstang pijpjes. Deze leken een nogal erg strakke
passing te hebben. Is dit nog steeds zo?

Ben benieuwd naar jullie visie, en reakties.

Groetjes, Kees.


Reply
#2
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb al verschillende sets gebruikt en nog geen problemen ondervonden.
altijd eerst de kop even warm stoken en dan de pijpjes er voorzichtig inkloppen.
als je stalen gebruikt deze gaan altijd als eerste roesten.
voordeel dat ze bij de nieuwere modellen tov de oude modellen onder de cilinder zitten en niet zo opvallen.
dit kun je het beste meepakken bij een koprevisie .
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

De BMW specialist (Amsterdam)waar ik de rvs pijpjes had gekocht tikte de bussen met een passende stempel (buis) er zó voor mij in.
Nix afdraaien/schuren/warmstoken oid.
Het lijkt mij dat het zo gedaan moet zijn
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)