Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
meenemer vervangen UNF bout of klinknagel?
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten, dat is ook het voordeel van een klinknagel.
Door het klinken stuik je ook de steeldiameter wat op en vult de ruimte van het boorgat (mits goed gekozen).
Hierdoor bereik je dat bijna elke nagel bijdraagt in het overbrengen van de axiaal torsiekrachten.
Een klinknagelverbinding is dus, mist goed geconstrueerd veel sterker.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum:

OK, duidelijk. Daar dacht ik ook aan toen ik ze los probeerde te krijgen. Iemand tips hoe ik dan moet klinken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil je wel helpen, met raad en daad.
klinknagel(ed)vrr.nl

Ik hoor het wel.
Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Echt klinken doe je dus ook met roodgloeiend stoken, zoals bij schepen door de krimp bij afkoeling komt het zeer zeer vast te zitten.

gewoon die boutjes gebruiken in die geval.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten

Het lijkt me toch beter om niet de kop van de klinknagel aan de buitenzijde van de naaf dmv boren te verwijderen. Ik doe dat aan de binnen kant zodat ik op de versleten stalen meenemer boor en niets van de naaf kan beschadigenen. Als het geklonken platte alu deel is verwijderd kun je de klinknagel er met een passende drevel heel makkelijk uit te tikken.

Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn gl1100 goldwing heeft 214000 km gereden, meenemer is nog in orde en origineel. Jammer dat bmw de goede naam heeft en andere het waarmaken.
Reply
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:

Ton

Dat komt omdat de Goldwing alleen maar rechtuit gaat. Dan kunnen wij dat ook wel halen met 1 meenemer
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxertoko', geïmporteerd van het oude forum:

Wat maakt het nu uit hoe je rijd voor de meenemer ? onzin.
optrekken geeft meer kracht erop, maar bochtjes niet...
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxertoko', geïmporteerd van het oude forum:

ps. ik rij een gl1500 naast mijn R75, en kan je vertellen dat de jappen hun zaakjes beter op orde hebben! neem niet weg dat ik ook de r75 een leuke fiets vind en er zomers veel mee rijd.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Natuurlijk hebben de "jappen" hun zaakjes goed op orde. Maar hadden ze dat in 1980 of daarvoor ook ??
Ik wordt zo moe van dat onzinnige vergelijk van moderne motoren met oude boxers.
Natuurlijk zijn moderne motoren veel beter.
We hebben het hier toch over een forum voor "oude" 2-kleps boxers.
vrachtwagen halen ook 1 miljoen kilometers of meer , moet ik dat dan vergelijken met een Japanse motor ??? Nee toch ! Het is geen forum wie de beste is, het is een forum om elkaar wat te helpen met een hobby.
En dan onder de naam van "boxertoko" wel heeel orgineel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)